Max
Vi svängde in på Max i Solna nu i lördags.
BIG mistake!
Det började med ett stort kaos då de börjat med sina ”express” kassor men glömt att märka ut vart den kassan låg så alla stod i en enda stor klunga och ingen visste vart man fick beställa.
Det var inte märkvärdigt mycket kunder där, ändå var det vansinnigt långsam kö och det var flera som klagade på att det tog tid.
När det var vår tur så beställde vi
”5 stycken 45g hamburgerkött med ost i en salladsform. Inget bröd och ingenting på, bara kött och ost.”
”2 st såna former vill vi ha, alltså 10 st hamburgare totalt”
Tjejen i kassan tittade på oss och sa ”va?? Jag förstår inte, vad menar ni?”
Vi förklarade igen och hon sa att hon förstod.
Sen väntade vi i 10 min och fick en påse med 10 st ostburgare med bröd och gurka, lök och ketchup…
Vi lämnade igen påsen och förklarade igen.
Vi väntade i 15 min, 13 kunder hann få sin mat i ”vår” kö…
Vi gick tillbaka och frågade om hon glömt?
Nejdå, det var på väg…
Väntade i ytterligare 10 min och sa till igen.
”Dom är på gång”
Väntade i 10 min till och sen var jag less!
Stegade fram till en annan kassa, bad killen i kassan kolla om det var på gång och ser då i köket hur dom radar upp våra 10 små burgare på papper och viker ihop (då klistrar ju osten fast i pappret!) förklarar för killen vad vi beställt och ber honom ordna upp det.
Nu blandar sig en driftledare i allting (heter det så? Har glömt vad det stod på hennes skylt) och tar över, frågar vad vi beställt och fixar fram allt på 2 minuter.
Men ingen ursäkt, inte ens ett erbjudande om kaffe på maten, bara sura miner 🙁
Om det nu var så svårt, varför inte då direkt när vi beställde säga att dom bara serverar standard sortimentet?
Och vart är utbildningen för service mindfulness?
Dåligt Max!
(Här i Gävle kan man beställa samma sak utan problem och sura miner 🙂 )
Bråka inte med mig när jag är hungrig…
Senaste kommentarerna