Snabb summering!

Ja, nu är vi hemma igen efter vår båtresa till Helsingfors. (Kom hem redan sent onsdagkväll så vi har hunnit jobba en dag.) Då jag tänker efter så hann vi göra väldigt mycket på denna korta resa. Vi åkte härifrån vid halvsju tiden på söndagkväll, stannade hos våra goda vänner  Clary och Erik i Gunnarn(faktiskt första gången vi besöker dom där) gick husesyn och blev bjudna på gott fika. Körde sedan vidare till min kompis Yvonne i Lycksele där vi skulle sova över. Eftersom vi inte träffas så ofta så hade vi ju jättemycket att samtala om därför blev klockan mycket innan vi lade oss, ställde klockan på kvart över fem så det blev väl att sova fyra timmar.

Flyget gick fem i sju och tjugo över åtta landade vi på Arlanda. Där blev vi ett par timmar, fikade och Lennart klippte sig, sedan med taxi ut till Värtahamnen där vi lämnade vårt bagage. Fint väder var det så vi var ute och promenerade och åt lunch på en mysig restaurang. Checkade senare in på båten och klockan tre var vi på ett möte som Menigo(vår huvudleverantör) hade med oss som har Nära Dej butiker runt om i landet, cirka tvåhundra sådana butiker så det är rätt mycket folk. Sedan på hela resan så var det ju dom som har Preemstationer och Timebutiker, så några hundra var vi sammanlagt. Besökte mässan och sedan var det dags för välkomstdrink, mat och underhållning!  Det är ju hur kul som helst att träffa folk från i stort sett hela Sverige och roligt hade vi hela natten lång!!

Tyvärr så regnade det då vi kom fram till Helsingfors men vi var inte speciellt ledsna för det utan vi mådde bara gott vi som var kvar på båten. På kvällen var det åter dags för mässa och mat och underhållning. Maten på båten är ju sagolikt god och vilken frukostbuffé sedan!  Den som underhöll oss var Jan Bylund och han är ju från Umeå så det gjorde ju inte saken sämre, många goda skratt gav han oss det kan jag lova.

Onsdagmorgon klockan halvtio steg vi i land hemma i Sverigen igen. Flyget till Lycksele skulle inte gå förrän arton och fyrtio så vi tog taxi till Centralstationen och lämnade in våra väskor och sedan var det bara att traska på stan hela dan. Soligt och sexton grader varmt så vi mådde inte dåligt. Träffade först på en tjej från Harads i ett gathörn, vi blev ganska så paff alla tre, det visade sig att hon jobbade på en restaurang tvärs över gatan och skulle bara springa över till kiosken och där står jag och Lennart! På centralstation satt jag vid ett bord och läste Expressen när jag får höra någon säga _"Men hej, vad gör du här"? Då jag tittar upp är det en man från Vallentuna som har stuga här i Ammarnäs. Man tror ju inte att man ska träffa någon bekant bland detta folkvimmel och så gör man det ändå. Kul!

Halv tolv på kvällen var vi hemma igen! Eftersom vi har varit på denna resa och haft det jättebra så känns det som att det varit helg så därför har jag blivit lite "dagavill", hade det som måndag hela dan igår och kan knappast fatta att det är fredag idag och nära helg! Nog skrivet för denna gång, ha en trevlig helg alla!

En kommentar

1. ewa

Herregud vilka intensiva dagar ni haft,men roligt verkar det ha varit. Detta var ni värda så mycket som ni jobbar! Ha det så bra och sköt om er! Kram Storasyster Ewa