Lägg ner Telia!!!

Det är för bedrövligt hur Telia sköter sin kundservice.

I byn där Jag bor rev man ner de fasta ledningarna för några år sedan, Man lovade att täckningen skulle vara tillräcklig för att alla skulle kunna lita på att telefonerna skulle fungera.

I samband med detta rev Man även ner den telefonmast som hörde till kiosken. Efter det har täckningen blivit sämre och sämre.

Jag skulle ringa Telia idag och klaga, och först efter att Jag sprungit runt på gräsmattan ett antal varv så kunde Jag ringa upp. Men täckningen räckte inte till för att kunna föra ett vettigt samtal, Man kan inte ens ringa och klaga på dålig teckning.

Jag fick ialla fall reda på att Vi endast har en mast som ska serva oss, den ligger 1mil bort, De flesta har ,vad Jag kunde förstå genom bruset, 2st master som ska vara inom räckhåll.

Om inte Telia kan uppfylla löftet om god täckning tycker Jag inte heller Man ska vara så snabb på att riva ner det fasta nätet.

Jag hoppas Vännäs och Ulf Eriksson lever rövare och ser till att inte även De blir knuffade utför ättestupan.

Vad händer när Vi behöver ambulans eller brandkår?? Ska Vi pröva med röksignaler eller trumma?! Resultatet torde bli det samma!!

Telia är ett företag som uppstod med skattepengar och som har till uppgift att tillhandahålla god service till alla Svenska hushåll, kan man inte leva upp till det ska Man baske Mig ge rackarn i de trådar som fungerar nu, och se till att, där man falerar i sina åtaganden åtgärda problemen innan man skapar nya problem på nya ställen.

Det är väldigt konstigt att på 30talet när det inte fanns pengar så kunde Man bygga upp ett telefonnät som täckte in även de ensligaste gårdar, men nu när Man gör miljardvinster, så har Man inte ens råd att låta det existerande trådarna hänga kvar!!

Skäms tills örona trillar av Telia!!

 

En kommentar

  1. Anna Pettersson, Telia Kundservice

    Tjena Ronny!

    Det var ord och inga visor! Och jag har inte svårt alls att förstå din irritation, men jag tycker inte du ska behöva känna så. Det här får vi fixa om det går.

    Har du möjlighet att återkomma till oss med din exakta adress ska vi börja med att kika på det. Jag förstår det som att du bor någonstans i Vännäs och runt Vännäs ser jag att det finns störningar just nu.

    Vi finns på Facebook, Twitter och vill du inte ringa 90200 går det bra att chatta med oss på http://www.telia.se/kontakt

    Har det alltid varit problem och du önskar utbyggnad kan du klicka på Lämna Synpunkt här https://www.telia.se/privat/support/tackningskartor då kikar vi på möjligheterna.

    Sen vad gäller ledningarna som är nedtagna beror detta på att de inte längre gick att underhålla. Tråkigt men sant. Läs mer om det här:
    http://www.telia.se/privat/om/framtidensnat.html

    Vad gäller ansvar för samhällstjänster var det absolut något som gällde när Televerket fanns. Som det är nu är det din kommun som ansvarar för detta. Skanova sköter näten och alla leverantörer köper in sig där och säljer sina abonnemang.

    Så vi har inga planer på att lägga ner ellerskämmas så länge vi inte gjort något fel, men då du är kund hos oss hjälper vi dig gärna naturligtvis. Ge oss bara en chans. Låter det rimligt?

    Hörs inte just du och jag igen önskar jag dig en fortsatt trevlig dag!

    //Anna Pettersson, Telia Kundservice

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>