Maktfaktor vill ha mer

Damerna i Luleå Basket har fyra raka SM-guld och en ny klubbdirektör i Christer Sehlin, 44.

Efter två veckor på jobbet går han i en intervju i NK/NSD ut och målar upp en ännu större vision för mästarlaget. I nuläget är det cirka sju av tolv spleare i truppen som är heltidsproffs.

– När det gäller marknadsdelen hoppas jag att vi ska kunna anställa fler personer. Men framförallt ska pengarna som kommer in gå till spelare, så att vi kan ha fler spelare som gör den här elitsatsningen på heltid. Där har vi problem i dag. Vi har kommit en lång väg i föreningen, men vi har fortfarande en lång väg att gå för att fler ska kunna få den möjligheten.

Mätt i reda pengar så handlar det om fyra nya miljoner till i sponsorpengar som ska in.

– Vi har redan kommit en bra bit på vägen. Varumärket Luleå Basket är riktigt, riktigt stark. En maktfaktor i svensk basket skulle jag säga. Vi är det starkaste varumärket i svensk basket. Oavsett kön. Då är det upp till oss. Jag ser att vårt varumärke är värt så här mycket. Vi får in så här mycket, säger Cehlin och måttar upp några decimeters skillnad mellan händerna, säger Christer Sehlin till NK/NSD.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.