Socialstyrelsen…

DN och SvD bjuder båda två på artiklar om Socialstyrelsens nya logga som bytts till fyndpriset 1,5 miljoner kronor. Eller ny och ny, den har bytt färg, inget annat. Kan vara ett av de dyrare färgbytena jag hört talas om. Nu är ju historien förstås mer komplicerad än så. En reklambyrå ( Identity Works) anlitades för att ta fram en ny logga. De gjorde det, men den användes inte, utan man beslutade sig för att byta färg istället. Denna sena ändring gjorde att kostnaderna skenade. Nu är ju inte reklambyråer särskilt kända för att vara billiga så slutsumman i sig kanske inte är det mest anmärkningsvärda i denna historia. Tyvärr missar journalisterna att ställa den kanske mest väsentliga frågan till Socialstyrelsen: ”Hur gick resonemanget när ni beslöt er för att för ett logotypbyte?” Det skulle jag vilja veta. Hade de en massa pengar över och visste inte vad de skulle göra med dem?

 

Läs mer på:

http://www.dn.se/ekonomi/ny-grafisk-profil-blev-dyr-affar/

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/dyrt-med-ny-grafisk-profil-for-socialstyrelsen_8433070.svd

Etiketter: , , ,

5 kommentarer

  1. Marianne Hägglund

    Det låter som om det vora något även för Umeås politiker.
    Dom gillar dyrt och Umeå behöver en ny logga tycker jag.

  2. Betraktaren X (inläggsförfattare)

    Nej, myndigheter är inte direkt kända för att utkräva ansvar vid liknande tillfällen.

Lämna ett svar till Fnordspotting Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>