Key Code Security del 2

Det var så intressant att Helena på Key Code Security svarade på mitt inlägg om deras metoder häromdagen att jag satte mig och googlade lite. Det vimlar av folk med liknande erfarenheter som jag har av Key Code Security.

 

http://www.fairshopping.se/opinions/view/1339 (Många kommentarer en bit ner på sidan)

 

http://www.svartlista.se/index.php/hus-och-hem/keycode-sparrlinjen.html

 

http://www.rejta.se/omdome/612373/key+code+security+ab?search_word=keycode (1,33 i snittbetyg på Rejta, jag tror aldrig att jag har sett ett så lågt betyg där)

 

Och givetvis finns en flashbacktråd om företaget också:

https://www.flashback.org/t1779257

 

Det var bara några…

 

 

5 kommentarer

    • Betraktaren X (inläggsförfattare)

      Bra att sånt här kan spridas. Pre-internet fick man ju ingen chans att få reda på liknande saker.

  1. Helena

    Hej!

    Vi på Key Code jobbar ständigt med att förbättra kvalitén på vår kundservice och därför närvarar vi även på sociala medier för att se hur vi kan förändra och göra saker bättre för kunden.
    De flesta klagomål vi får in rör fakturorna, jag har aldrig hört eller läst om att vi har vi fått klagomål på de tjänster vi erbjuder.
    Vi har väldigt många kunder som är nöjda med Key Codes tjänster och bara i år har Key Code återlämnat 5 848 nycklar och spärrat 1415 värdehandlingar.
    De fallen som står att läsa om på Fairshopping är från 2008, alltså fem år gamla, och sedan dess har lagen ändrats och så även vi. Sedan 2010 skickar vi som jag tidigare nämnt, alltid ut en avisering i god tid innan fakturan så man har möjlighet att ta ställning till om man vill fortsätta med tjänsten eller ej. Dessutom står villkoren på baksidan av erbjudande, orderbekräftelse och faktura.
    Som kund har man alltid 14 dagars ångerrätt från det att man tagit emot orderbekräftelsen. Då kan man i lugn och ro läsa om tjänsten och villkoren innan man tar ett slutgiltigt beslut.

    Återigen tack för dina synpunkter och kul att du tycker svaren är intressanta!

    Vänliga hälsningar
    Key Code Security

    • Betraktaren X (inläggsförfattare)

      Man kan välja att ta till sig av kritiker på sociala medier, och ändra saker som kunderna tycker är dåliga. Till exempel att det inte TILLRÄCKLIGT TYDLIGT framgår av det avi man får innan uppsägningstiden löper ut att det är hög tid att säga upp avtalet om man så skulle vilja. Eller så väljer man att envist försvara sig och lägga över ansvaret på kunden som inte läser det finstilta. Ni har valt, i mitt tycke fel linje.

  2. Pingback: Bemöta en missnöjd kund | Betraktelser av världen och vardagen

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.