Mcdonalds och Heinz, ickenyhet

Min vana trogen surfar jag dagligen igenom de stora svenska dagstidningarnas sajter. En nyhet de senaste dagarna som jag nog tror nått samtliga de stora tidningarna (åtminstone Aftonbladet, DN och SvD) är att McDonalds slutar servera Heinz ketchup. Men så jävulskt ointressant. Hur tar sig nyheten in till svenska nyhetssajter? Är det ingen som gör någon koll av rim och reson av nyheterna längre? Att kvällspressen går igång på vad som helst är ju ingen nyhet, men DN och SvD?

http://www.dn.se/ekonomi/burger-king-vd-till-heinz-blev-for-mycket-for-mcdonalds/

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mcdonalds-och-heinz-lamnar-varandra_8661060.svd

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17731747.ab

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.