Yes, en kvinna i toppen

Volvo Car Sverige utser ny PR-direktör

Katarina Adamson, PR -och kommunikationsdirektör på Volvo Car Sverige

Katarina Adamson är utsedd till ny PR -och kommunikationsdirektör på Volvo Car Sverige. Hon kommer närmast från en tjänst på Volvo Trucks som ansvarig för såväl externa som interna kommunikationsstrategier under några mycket intensiva och episka år. Katarina har i dagarna tillträtt sin nya tjänst.

– Volvo är ett av Sveriges starkaste varumärken jag ser fram emot att få vara med och utveckla varumärket vidare. Detta i ett mycket expansivt skede för företaget med många nya spännande kampanjer och produktlanseringar att kommunicera kring, säger Katarina Adamson.

Katarina Adamson är 37 år och har en bred erfarenhet inom kommunikation, PR och marknadsföring. Hon kommer närmast från Volvo Trucks huvudkontor, där hon bland annat varit en av nyckelpersonerna bakom framgångsrika och omtalade lanseringskampanjer, däribland Epic Split, samt varit strategiskt ansvarig för internkommunikationen för AB Volvos samtliga fyra lastbilsvarumärken, Volvo Trucks, Renault Trucks, Mack Trucks och UD Trucks.

Tidigare har Katarina Adamson arbetat som journalist på olika dagstidningar, bland annat Göteborgs-Posten, och under fem års tid på PR-byrå. I bagaget har hon också med sig en gedigen utbildning inom media, PR och kommunikation.

-Tillsammans med mina kollegor kommer jag att arbeta för att skapa ett starkt och gemensamt budskap över hela linjen. Volvo Car Sverige har de senaste åren gjort en fantastisk kommunikativ resa med ett enormt genomslag. Det vill jag fortsatt vara en del av – och utveckla vidare för att ytterligare stärka vår position, säger Katarina Adamson.

Katarina Adamson efterträder Bjarne Darwall som gått vidare till en position utanför Volvo Cars.

Roligt att det blev en kvinna i toppen 🙂

//big Papa

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.