Jättetack Vattenfall:)

Steg upp vid 06.30 i morse. 06.45 blev det mörkt på nedervåningen. Utan att jag haft på något mera än ett par lampor när jag steg upp. Jaha tänker man…vilken säkring har nu gått? INGEN SÄKRING VERKADE DEFEKT!?. Men höll på och bytte ändå för säkerhets skull. Ingenting hände. Men fortfarande ström på övervåningen!

Helt plötsligt tänds de lampor jag tände när jag steg upp. Men de lyser jättesvagt. Hmmm…!? Nu är det något konstigt i huset börjar jag förstå. Eftersom elektricitet inte heller är något som jag förstår mig på så var jag tvungen att konsultera grannen. Som efter genomgång av skedet och propparna var lika konfunderad som jag. Men han hade med sig ett mätinstrument och vi kunde sent omsider konstatera att det måste vara borta en fas in till huset. Ja detta är en mycket kort beskrivning av allt vi grunnade över och konstaterade.

Konsulterade auktoriserad elektriker vilken trodde att det hade med inkommande ström till huset att göra. Och då är det Vattenfalls ansvar. Efter det samtalet ringde jag till en lokal bekant inom Vattenfall vilken också var inne på samma linje. Fick tips om hur jag skulle anmäla det.

Då ringde jag Vattenfalls kundservice och till min förvåning så fanns det efter några val i telefonen en person att prata med. Jag förklarade problemet för honom och avslutningsvis sa han att det dyker upp någon hos dig efter 1,5 – 2 – dagar trodde jag han skulle säga. Nä efter 1,5 – 2 timmar sa han. Jag visste inte om jag hört rätt men tackade för samtalet och hade väl inte allt för höga förhoppningar.

Efter cirka 2 timmar var en kille från Vattenfall här! En otroligt positiv och trevlig kille som jobbade med pannlampa som enda ljus. Det var matarkabeln från stolpen in till huset som brustit någonstans nere i marken. En fas var helt borta och nummer två ”kom och gick”.

Han kopplade in en tillfällig kabel – de kommer tillbaka när tjälen gått ur jorden och gör en permanent lösning – och nu fungerar allt igen:) Spisen, cirkulationspumpen, vattenmotorn och allt det där jätteväsentliga!

Jag är så förbaskat imponerad och tacksam av den service som Vattenfall i dag visade mig så jag vill bara förmedla min glädje till alla er som läser min blogg:) Och kanske det i framtiden kan vara till tips för någon av er.

TACK VATTENFALL OCH DU POSITIVE STORUMANBO SOM HJÄLPTE MIG I EN SITUATION SOM JAG INTE SJÄLV KLARADE AV!!!

2 kommentarer

    • Carl-Axel Otterhall (inläggsförfattare)

      Hej Hazze. Ja gissa om man var lättad när det visade sig att allt fungerade igen. Tack för dina tips:)

Lämna ett svar till Hazze Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.