men vad händer?

Goafton i slott och koja..
Måste bara börja med en kommentar som aldrig borde behövas. Nu har det hänt igen. En arberare på SSAB i Luleå har omkommit efter en olycka. SSAB är hårt drabbat, det sliter hårt på arbetskamrater och någonstans finns nära och anhöriga som får ett tråkigt besked.
Säkerheten och arbetsmiljöfrågor måste tas på allvar. Det kan inte få fortsätta på det här viset. Folk ska känna sig trygga på sina arbetsplatser. Något måste göras och det är nu. IF Metall kämpar hårt för att få till en nollvision när det gäller dödsolyckor på våra arbetsplatser. Vi kommer aldrig att sluta kämpa. Aldrig. Jag blir enormt provocerad av att förra regeringen drog in anslagen till arbetsmiljöverket mfl men man var inte villig att ta i konsekvenserna. Jag förutsätter att sittande regering har en annan ambition.

Nu till annat.
Jag undrar vilka som är ansvariga för vägomläggningen/förbättringen mellan Sävar och Bullmark? Ni måste ha glömt något…Nog för en bit av vägen varit en katastrof under ett par (läs många) år, men nu tror jag väl ändå..
Stora grävskopan har varit där och tagit bort asfalt och stora stenar. Sen är grovgruset lagt dit, MEN inte tillräckligt. Höga kanter och djupa gropar är vad som lämnats kvar. Väntar ni på att snön ska lägga igen alla gropar och hål? Näe, det var då bättre förr, då kunde man då vingla fram mellan eländet.. men nu är det överallt och mer kaos än tidigare. Stora grävskopan är borta och kvar är bara skyltarna

Nästa undran jag har är vad händer med MANNEN..han håller på att rasa sönder i bitar..har redan börjat krakelera..låter inte bra, är inte bra.
Haha, näe det är inte mannen i mitt liv jag pratar om, utan berget mannen i Rauma i Norge som håller på att rasa och folk evakueras. Hoppas dom hinner undan. Men jag konstaterar bara att jämställdheten har tagit en annan väg i Norge, mannen rasar ihop =)

Till slut så måste jag fundera hur det var ställt med folk i Söndags. Vi vred ju tillbaka/ändrade ju klockan till normaltid..Men tydligen hade i alla fall två personer uppfattat att vi ändrat om till vänstertrafik igen. Vid två tillfällen bröts radiosändningen och man varnade för att man kunde möta en bil i fel körfält, körandes åt fel håll….Hallå det var klockan vi ändrade, kom ihåg det till nästa gång.

slut i rutan..pling plong

5 kommentarer

  1. kim greve

    Jag tndrar oxå vad som hände mé vägen, när ska d slutföras?
    Inte vill jag ha d så här gropigt, den va’ som sagt gropig innan men varför göra d sämre?
    vi är ju en hel del som använder vägen dagligen till/från jobbet…näe vore bra om d slutförde arbetet som dom har påbörjat

  2. Carola Andersson (inläggsförfattare)

    Rätt Johan
    Det är ju naturligtvis på SSAB inte LKAB som olyckan hände. Jag var på rätt ställe i tanken men på fel ställe på tangentbordet.
    Beklagar..

  3. Erik J

    Vad det gäller vägrenoveringen så var väl det på tiden att man plockade bort dom där stenarna och dåliga massorna som varit under vägen sen den byggdes, men……..
    Att dra igång den tiden på året där det inte finns en chans att hinna få det asfalterat, borde ju innebära att man planerat en större asfaltering i början på nästa säsong och tycker att det är bra att det får gå en vinter med att packa ihop och tjäla lite i dom massor som man nu fyllt dit.
    Omtanken om oss som kör på vägen hamnar nog ganska lågt ner i prio, men nog vore det väl gulligt av Svevia att lägga på ett lager väggrus och dra till det så att underlaget åtminstone motsvarar en normal grusväg och inte som nu, em byggarbetsplats. Det är då garanterat sex månader kvar tills det blir någon asfalt.

  4. Jim Greve

    Jaha, då va’ de dax för den mindre bra vägen att titta fram igen nu när snön tinat bort. Saknas bara en massa slalompinnar som skulle ha stått där alla gropar är, undrar när dom ska fixa vägen så att de går att köra normalt???

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>