Region Västerbotten köper reklam

Region Västerbotten har spenderat 15 milj under en 4-års-period på reklam. För att alla ska förstå att Region Västerbotten är bäst. Region Skåne lär ha spenderat 4 ggr så mycket på att hamra in hos folk att de finns och är bäst. Region A spenderar 10-tals miljoner på att inpränta att just region A är bäst

Kanske det vore idé att hyfsa ekvationen. Om varje region lägger en tiondel av nuvarande utgifter på reklam behålls relationerna och den inbillade effekten blir  förmodligen lika stor men till betydligt lägre kostnad. Och alla vet fortfarande var Skåne ligger och var Västerbotten ligger. Med en reservation. En del tror väl att Västerbotten  finns på Grand Hotel i Stockholm om lyxkalasandet fortsätter i nuvarande omfattning.

Och varje kommun måste väl också satsa stora belopp på att visa andra kommuner att man finns och är bäst. Annars finns risken att det uppenbarar sig ett kommunalt tomrum på kartan som ett slags kartmässigt slukhål. Hur det kan gå kan man se i ett avsnitt av Pistvakt. Svartlien slog på reklamtrumman för att få vinter-OS men det sprack trots att man bjöd honnoraties på egenproducerad Hojt. På Grand Hotel bjöds väl inte på ”hemtillverkat”? Jag säger som Stefan Sauk. ”Jag är skeptisk”.

Etiketter: , ,

En kommentar

  1. arne

    När pengar makt o politik blandas i en välling ,ser vi ju resultatet.hur många håller vi(os arslet uppe på ?? )
    När man tror att man kan ”reklamera ” sig fram till växt,då tror man ock så på tomten.
    HMMM .
    Där vart värdarna kommer ifrån,ska huvudkontoret ligga,o betala skatt där,o inte till nått Stockholmskontor med adress i Lichtenstein. SJÄLVSTYRE TILL NORRLAND.
    Men jag är oz skeptisk.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>