Dåliga chefer – förändringsprocesser.

Förstår inte att det finns så många chefer som har skolkat på lektionen om förändringsprocesser och gruppdynamik. Man vet rätt bra idag att KOMMUNIKATION är en av de mest viktiga ingredienserna i en förändringsprocess.

Om chefen inte gör sina medarbetare involverad i den förändrings som ska ske i tidigt stadium så är han rätt rökt. Låtar man tiden gå i flera veckor utan att diskutera & informera om vad som är på gång, var i förändringen man är så förstör man både tillit och respekt. Man begår kränkning mot de personer som ingår i processen och som inte alls vet vad som pågår.

Helst om de personerna är mellanchefer med personalansvar som ska informera i sin tur till sina medarbetare.

JAG BLIR SÅ EVIGT TRÖTT PÅ DÅLIGA CHEFER.
En dålig chef skapar dåliga medarbetare och skyller sitt nederlag på andra. Mörkar information och begår personlig kränkning av människors integritet genom sitt
dåliga uppförande, brist på självinsikt och … måsta bara få säga det…DUMHETER……

Nää måste dricka kaffe för att lugna ner nerverna…

En kommentar

  1. Fd Anställd.

    Detta var det bästa jag läst på länge, speciellt eftersom det är en mycket aktuell fråga för bland annat mig idag. Vi har fått ta otroligt mycket skit från både chef & allmänhet bara för att vi gjort vårt jobb – mat på bordet behöver vi alla. Förutom detta får vi även ta skit för att sanningen kommit fram, något som faktiskt inte är vårt fel, ändå så straffas vi för detta. Vi har inte yppat ett ord eg (pressen har vetat allt före oss), men varken ledning eller allmänhet tror oss. Nu är vi de illojla….fastän vi inte gjort nåt – varken rätt eller fel.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.