Jakob Mjöbring

Kärleksbyggande marknadsföring

Kärlek lönar sig. Det är kul att se att man på Harvard Business Review kan visa att enbart nöjda kunder inte är en framgångsfaktor. Emotionellt involverade kunder – Emotionally Attached Customers – är mycket värdefullare. Vi kan till exempel se hur Pepsi slår ärkefienden Coca Cola när det gäller Emotionally Attached Customers.

Och är det något vi kan, bör och ska bygga med hjälp av våra sociala medier och PR så är det ju att försöka få våra kunder mer emotionellt involverade i oss. Se rapporten sammanfattad här eller läs artikeln och börja betrakta 2016 som året då du också ska satsa på mer kärleksbyggande marknadsföring.

Skärmavbild 2016-01-28 kl. 12.40.54

Skärmavbild 2016-01-28 kl. 12.45.54

 

/ @jmjobring är digital strateg på Punkt PR med Bob Moses Tearing Me Up i lurarna.

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>