Riedl och Juholt
Jag har något undrande funderat över varför de borgerliga bloggarna med några få undantag inte har gottat sig mer i Juholts och Socialdemokraternas olycka.
När jag i dag läser Edward Riedels kloka och allmänt fina ord om varför han inte bloggat i ämnet, hoppas jag att andra har låtit bli av samma skäl.
Jag kommer inte att rösta på Socialdemokraterna därför att jag gillar Juholt. Inte heller kommer jag att rösta på Moderaterna därför att jag gillar Edward Riedel och en del andra Moderater.
Är jag ensam som verkligen måste anstränga mig för att se till politiken och inte bara till partiernas företrädare, när jag skall välja parti i de allmänna valen?



Karl-Gustav
24 Kommentarer
+ Skriv kommentarFyll i fälten för att lämna en kommentar
Alla kommentarer som skrivs måste godkännas av ägaren till bloggen innan de publiceras.
Arbetare säger:
Ok,ursäkta,jag ska tagga ner,men man blir ju upprörd.
Tänk dig en propgandaminister som lärt sig hur Sfolk tänker o känner, och vill skada nye ledaren.
Han planterar rykten via"hemliga källor" o lutar sig tillbaka o väntar. Skriver dekret till sitt folk, vad man ska ta upp och inte.
Lustigt att se 3-4 bloggare på Vk skriva om samma sak samma dag.
Media spinner igång, och sen Sfolk med sitt rättspatos, gör allt för att knäcka Sledaren.
Tur då att några behåller fattningen!
Att då berömma Riedl blir lite för mycket att se i detta läge, jag vill se stöd för en skadskjuten Sledare.
Men såklart, du får berömma vem du vill.
Det känns som; vem behöver fiender med såna vänner som finns inom S.
Nog nu om detta!
Monday 17 October 2011 klockan 12:21
Karl-Gustav Sjöström svarar:
Du har rätt. det kan vara nog om detta nu, men jag måste ändå fråga vilka "rykten" du tänker på i den här obehaglioga affären.
Monday 17 October 2011 klockan 13:43
Maria Skiddi säger:
ja du K-G,
Vad ska man tillägga? Där fick du känna på den "kärlek" av de självutnämnda "icke veliga fejksossarna"- de yttre posteringarna av ridderlig HÖG sansad retorik, väldigt oförtjänt måste jag säga.
De har inte förstått vad du skrev fast inlägget var kort koncist OCH ödmjukt, deras förlust.
Monday 17 October 2011 klockan 00:45
Arbetare säger:
Ståhej, ja det är humor, man måste ju småle!
Att KNÄCKA helt en man, nye Sledaren,har varit agendan senaste veckan. Alla som kunnat, inkl KG har stämt in i knäckkören. Kan du ens ana vad han utstått?
Nu måste fejksossar och dolkstötar i ryggen rensas ut.
Velighet och att hylla ER är väl inte värst stöd i krisen. ER följer alltid masterns röst, en riktig moderat skriver bara vad som Schlingmann säger ska skrivas-han är en så perfekt lydig man i ledet!
Att knäcka en Sledare ingår i Magendan, men får inte visas utåt.
Men då hjälper istället veliga Sröstare till=avsikten.
Var snäll tänk, tänk och tänk på scenariot!!!
Monday 17 October 2011 klockan 00:05
Karl-Gustav Sjöström svarar:
"Ingått i knäckkören", skriver du. Jag har bara öppet klartgjort att jag tappat förtroendet för honom. Har du förresten missat att jag i två olika inlägg velat till en del försvara honom genom att peka ansvaret för de felaktiga utbetalningarna som legat på någon i riksdagskansliet?
Jag har inte sett att någon annan har gjort det i det du kallar "knäckkören".
Monday 17 October 2011 klockan 06:33
Maria Skiddi säger:
Tack, lf att jag får konversera i min egen konversation med den jag konverserade med.
Jag har inget alls att göra med om, och när och om VAD du pratar med i telefonen och med VEM. Det gör du precis som du själv vill.
Jag kan inte ha ansvar över DINA känslor kring att jag skriver på en helt annan persons kommentarsfält; K-G´s, vilket det finns som funktion till- helt utan min inblandning, den är inbyggd i bloggen och bloggägaren modererar, enl regler VK satt upp.
Jag är inte politiker utan en av dem som förväntas vara valboskap var 4:e år.
Frågor på det?
Sunday 16 October 2011 klockan 22:18
Arbetare säger:
Del 2
Du KG hyllar Riedl, ok för mig, men har du någonsin ställt en fråga om politiken han försvarar? På riktigt.
Har du bett honom försvara sjukpolitiken, påriktigt?
Eller skattesänkningspolitiken?
Eller politiken för de arbetslösa,utförsäkrade,fas3?
Har du fått svar?
Det må ju vara viktigt att få svar på tanken han har med politiken han för, eller???
Tala då om vilka bra svar du fått, vi andra som frågar får inga svar. Tack på förhand.
Nu gör jag som lf, läser inte skriver inte mer här.
Veliga fejksossar har vi inte tid med i svåra tider och Skiddi är all yours!
Sunday 16 October 2011 klockan 21:50
Karl-Gustav Sjöström svarar:
Det blev då ett väldigt ståhej i anledning av mitt blogginlägg, där jag prisade Riedl för hans motiv att inte ge sig på Juholt under dennes svåra vecka.
Jag har inte därmed sagt mig stödja moderat politik. Frågor om den behöver jag inte ställa eftersom på olika sätt gjorts bekant för alla de senaste åren.
Sunday 16 October 2011 klockan 22:56
Arbetare säger:
Först; Din kommentar till Skiddi är helt rätt, att raljera och kasta s*iddis*it, helt utan saklighet och analys, och kan kallas sossehat på lägsta nivå.
KG skriver (därav skiddis intresse);"Oberoende av detta, så har jag personligen fått nog av Juholt som partiordförande"
Vi har enorma kriser ankommande i världen ekonomiska, politiska,sociala, naturkatastrofer.....listan är lång.
S har ny ledare som dolkas i ryggen, av "hemliga källor" och utsätts för förföljelse av hela maktsfären inkl alliansen men ingen öppet. Jo, kg o andra bloggare skriver öppet nervärderande.
Istället vill jag tala om vilken enorm styrka HJ visat, i denna helvetesattack, som eg är INGENTING, och denna styrka kommer att behövas framöver då verkliga kriser attackerar.
Jag bara hoppas han har nära, kära som ger stöd och tröst efter alla svek han nu upplevt, att hanfår stöd av S att orka...Ni andra sk sfolk kan ju ångra er!
Sunday 16 October 2011 klockan 21:32
lf säger:
Ja,Maria Skiddi.Du kan ha en egen konversation med KG.Men vad vill du med politik?Att raljera och hålla på tror jag
inte det ger något resultat?
Att du vill förnedra människor är nog en egenskap som bara du vill.Jag har pratat med KG i telefon.
Sunday 16 October 2011 klockan 20:51
Maria Skiddi säger:
lf
JAG skrattar åt svaret JAG fick av K-G som följer nedan och inget annat;
"I mina ögon är han inte alls särskilt mysig, inte särskilt rolig heller för den delen. Bara kanske mindre tråkig än vår statsminister"
söndag 16 oktober 2011 klockan 18:09
--jag hade liksom en egen konversation med K-G (om du missade det)
Sunday 16 October 2011 klockan 20:04
lf säger:
Jag ber om ursäkt att jag inte har varit tydlig och att jag har utnyttjad din blogg på fel sätt( Holmlund).
Jag är bara en vanlig Svensson.Jag har ingen anledning att persentera mitt privatliv,men jag har ett stort intresse av politiska frågor.
Jag trodde att bloggen var ett instrument för oss vanliga medborgare.
Lennart Holmlund har gjort det svårare.
Jag har presenterat mig tidigare:Jag bor på Skogsbrynet i Umeå och heter Leif Fransson.Jag kommer aldrig att utnyttja din blogg mera.
Maria Skiddi kommer nog förmodligen att skratta ihjäl sig.
Sunday 16 October 2011 klockan 19:39
lf säger:
Ursäkta ER är Edvard Ridel.
Sunday 16 October 2011 klockan 18:41
Maria Skiddi säger:
*skrattar högt*
Bra svar K-G!
Sunday 16 October 2011 klockan 18:28
lf säger:
Jag tycker också bra om ERs förklaring.Jag har däremot lite svårt med Lennart Holmlunds bloggande.Han har ju synpunkter på det mesta.Ibland skall han inte kommentera (Juholdt) men i de festa fall kommenterar han till höger och vänster.Men det gäller bara makthavare och de som har någon maktposition.Det är bra naturligtvis.Men vilken debatt vill han föra med gräsrötter? Jag tror inte att han får deras synpunkter enbart då han är ute på stavgången.Lennart börja kommentera på bloggen eller lägg ner.
Sunday 16 October 2011 klockan 18:06
Karl-Gustav Sjöström svarar:
Vem är ER och vad har Holmlund med mitt inlägg att göra?
söndag 16 oktober 2011 klockan 18:11
Maria Skiddi säger:
Man kan inte styra och bygga ett land på ideologi. Det är realpolitik i första hand där man måste ta kloka och ansvarsfulla beslut.
Hur fin "bok" man än viftar med är det förkunnarna och utförarna som ska genomföra det de säger.
Vi talar om en ev statsministerkandidat, vilken i min "bok" inte håller måttet hur mysig och rolig han än är.
söndag 16 oktober 2011 klockan 13:08
Karl-Gustav Sjöström svarar:
I mina ögon är han inte alls särskilt mysig, inte särskilt rolig heller för den delen. Bara kanske mindre tråkig än vår statsminister.
söndag 16 oktober 2011 klockan 18:09
Maria Skiddi säger:
Politiken styrs ofta av företrädarna som talar för den. Kanske kan vara en hint?
söndag 16 oktober 2011 klockan 12:56
Conny Forsström säger:
Instämmer och exakt så tänker jag med. Ideologin är och förblir densamma även med politiker som gör fel. Kärnan är i grund och botten ändå alltid densamma. Jag skulle aldrig i mitt liv, över min döda kropp, rösta på moderaterna för att en socialdemokrat gör ett felsteg. Moderaternas ideologi är något jag aldrig kan ta till mig, aldrig någonsin.
söndag 16 oktober 2011 klockan 12:32
Karl-Gustav Sjöström svarar:
Instämmer helt Conny!
Sunday 16 October 2011 klockan 13:04
Kristina Norman säger:
Mycket bra fråga ! Det borde vara politiken som styr ens val och inte personerna.
Sunday 16 October 2011 klockan 10:58
Karl-Gustav Sjöström svarar:
Precis så borde det vara.
Sunday 16 October 2011 klockan 13:05
Skriv kommentar