Försäkringskassans telefonkö

Det är inte ofta som jag behöver ringa till Försäkringskassan. Det händer i stort sett bara några få gånger just vid den här tiden på året. Jag noterar att det blir allt svårare att få svar där.

Nyss ringde jag dit. Direkt kom jag fram till automatisk svarare som till sist låter mig få veta att jag är nr 105 i kön och att väntetiden är 3 minuter! En uppgift som jag naturligtvis hade svårt att tro på. Efter 10 minuter befann jag på plats 58 i kön.

Jag blev också tillfrågad om jag ville svara på några frågor om bemötandet, sedan jag kommit fram. Frågorna skulle bara ta 2 minuter att besvara!!

Som pensionär har jag väl tid att vänta kan man tycka. Det har jag förstås, men om man sagt att väntetiden varit ca 30 minuter, hade jag jag ju kunna lämna telefonen och fortsatt med det jag håller på med.

 

En kommentar

  1. lf

    Hej KG och ett nytt år.
    Vad tycker du om debatten om de äldre och deras situation.
    ”lämna matlådan men prata inte med patienten”. Vad är det för land för som håller på att utformas.
    De gamla är så tärande så att de skall bara hållas vid liv.Ingen livskvalite skall upprätthållas.
    Dessa människor som har byggt Sverige.
    Jag har på nära håll denna minutjakt för personalen.Det är omänskligt.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.