”Lurad” av VK

”Lurad” inte rätt av mig att påstå, men att jag känner mig lurad på grund av bristfällig information från VK är däremot helt klart. Läs detta och bedöm själva och passa er för att råka ut för samma sak.

Inför vår 5-veckors vistelse i USA, beställde jag uppehåll med vår prenumeration motsvarande tid. Precis som vi gjort åtskilliga gånger tidigare.

Sedan jag lämnat datum för tiden för uppehållet, fick jag frågan om det bara gällde själva papperstidningen utan också den digitala delen, d.v.s. möjligheten att läsa VK på nätet. Jag valde att behålla den digitala möjligheten och så var beställningen klar.

I dag kom ett svårbegripligt brev från VK, som fick mig att ringa för att få det uttytt. Det besked jag då fick var att om man bara säger upp papperstidningen men behåller den digitala möjligheten, så blir det ingen reducering av prenumerationsavgiften!

Ingen upplysning om detta lämnades, när jag beställde uppehåll i prenumerationen! Hade man gjort det, hade jag förmodligen inte begärt något uppehåll alls, alternativt struntat i den digitala delen. 

Jag kunde inte drömma om att det ca 30-talet tidningar, som VK inte behövde skicka ut var värda 0 kronor. Den digitala delen svarar alltså för 100 % av min prenumerationsavgift under de ca fem veckor som uppehållet gällde!! Kanske är det så under resten av året också.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.