Parksters fakturering

Från ett mycket pålitligt håll har jag tagit del av det mycket märkliga sätt som Parksters fakturerar sina kunder.

Man (d.v.s. det faktureringsbolag som man anlitar) skickar ut en faktura med beloppet 0 (noll) kronor. Redan det är en märklig rutin. Men inte nog med det. En faktureringsavgift tillkommer på det fakturerade beloppet, som alltså är noll kronor.

Inte nog med det. Man lägger sedan moms på själva faktureringsavgiften!!

Fakturan bestrides, d.v.s. mottagaren accepterar den inte utan bestrider den, som termen är. Vad gör då Parkster? Ber om ursäkt för den totalt felaktiga fakturan och annullerar den? Nej då, i stället skickar man en betalningspåminnelse, vilket man naturligtvis inte får/skall göra på en faktura som har bestridits.

Sedan gör man en synnerligen affärsmässig kullerbytta och uppmanar ”vänligen” fakturamottagaren, att byta till någon annan än Parkster, om hen inte är nöjd med hur Parkster fakturerar!

Nog ser det ut som om det är läge att just byta till någon annan. Det rådet gäller f.ö. också Parkster, som definitivt borde byta till någon annan som sköter faktureringen. Det går absolut inte an att skylla ifrån sig på faktureringsbolaget.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>