Kan man lita på AVIS?

Som många hört, kanske rent av till leda, kunde inte AVIS hitta vår hyrbil i systemet när vi lämnade igen den vid O´Hare, Chicago, den 27 juni. Därför kunde uppenbarligen heller ingen hyra debiteras för den sista perioden av hyrestiden. Läs här om den föga förtroende fortsatta hanteringen av ärendet, som AVIS har presterat.

Bilhyran – ”case closed”! I går tycktes Avis ha vaknat och hittat hyrbilen i sitt system, men i sitt yrvakna tillstånd blev det ändå fel. Vi förstod det när vi såg på kontot att 12 657 hade reserverats den 17 juli (sannolikt det datum, då bilen hittades). Det beloppet plus det som vi redan hade betalt skulle medföra en totalhyta på 20 820 kronor och inte de 14 896 som vårt hyresavtal utvisade!

Peggy ringde då både Avis och sin bank. Något riktigt klart besked fick hon inte, men möttes dock av en vilja att utreda frågan närmare. Utöver denna åtgärd besvarade vi en enkät från Avis, som såg ut att gälla en bil som vi påstods ha återlämnat igår den 17 juli!

Nu upptäcker vi dels att den felaktigt höga reservationen på12 657 var struken och dels att ett belopp på 4 912 i stället hade dragits den dag vi återlämnade bilen, dvs den 27 juni.

Kan vi nu helt lita på Avis administrativa rutiner? Det är tveksamt, efter som den totala hyreskostnaden nu sjunkit med hela 1 901 kronor vid en jämförelse med avtalspriset. Men nu orkar vi inte klaga mer, utan nöjer oss med den oväntade ”rabatten”. Och det gör vi med gott samvete dessutom.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.