Falsk marknadsförining och klimatförändringar

Så är det midsommarafton som vanligt en gång om året. Ärligt talat hade midsommarhelgen kunnat starta bättre. Vår gamle vän, vår sons drygt 14 årige Rottweilertik Kellys hälsa gjorde att hon var tvungen att avlivas. Hon blev gammal eller rättare sagt mycket gammal för den rasen men oavsett det så försvinner en vän.

*Falsk marknadsföring
Att vara ute på landet och inte få sin tidning lika tidigt som hemma är också en omställning men lite tid till andra tankar får man. Moderaterna kallar sig det nya arbetarpartiet. Visst har dom människor i sitt parti som jobbar men att därför säga att man är ett arbetarparti är väl magstarkt. Inte kan man säga att man tar arbetarnas parti när man för en politik som gynnar de som har det bäst. Skattesänkningar för de 10 % av befolkningen som tjänar mest och försämringar för dom som har det sämst, de arbetslösa och sjukskrivna liksom stora delar av pensionärsgrupperna. Att kalla sig arbetarparti måste betraktas som fals marknadsföring även om jag är övertygad om att ingen åklagare kommer att inleda en förundersökning för det brottet.

* Klimatförändringar
Tänk vilken skillnad det är på klimatet mellan politiker i Umeå kommun och landstinget. Jag tycker det är bra att ha ett gott förhållningssätt gentemot varandra. Visst har vi skilda uppfattningar om politiken men för det behöver man inte vara ovänner personligt som det ser ut när vi möter kollegorna inom landstinget. Det känns nästan som när man är på väg mot ett mål som man varit överens om att nå måste man i slutändan hitta en konflikt. Skulden för klimatet ligger alltid på båda parter precis som i klimatfrågan i stort. Det är vi människor som orsakar den och kan även vidta förändringar för att få ett bättre klimat vilket gynnar alla
Som jag sa i går, trevlig midsommar på er alla

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.