S- bråket i Göteborg är inte bra

S- bråket i Göteborg är inte bra. Det är aldrig bra att man bråkar internt i något parti. Det brukar ge resultat i valet och förtroendet sjunker. Det är viktigt i S att de som blir ledare inte deltar i olika typer av fraktionsbildningar. Man måste se till att man tar ansvar för hela partiet. Jag har många gånger hört att tjänstemän och kvinnor tycker att man pratar för mycket om olika LO fackförbund. Det är viktigt att man ser till hela partiet och att S består sv folk från LO förbund, tjänstemän, pensionärer och personer som är företagare. Man ska aldrig smutskasta någon i vårt parti för det minskar partiets förtroende. Så här skriver Omni om det bråk som pågår i Göteborg mellan kommunalrådet och partiets ordförande Anna Johansson.

LOKALPOLITIKEN I GÖTEBORG I dokument som S-distriktsstyrelsen i Göteborg delat ut till kongressombuden under det extrainsatta mötet står det att konflikten med gruppledaren Ann-Sofie Hermansson startade redan våren 2016. Det skriver Göteborgs-Posten som fått tagit del av de fem sidorna som också delats ut till medier på plats.
I dessa framkommer det att Hermansson i ett första läge ska ha erbjudits en ledarskapsutbildning, någon som hon enligt styrelsen avböjt, skriver tidningen.
Dokumenten innehåller också upprepande påpekande från kommunalråden om att de inte får träffa Hermansson enskilt.
S-politikern själv delar inte den bild som lyfts fram av dessa. Slut citat Omni

2 kommentarer

  1. O Lindström

    Lennart Holmlund Du ska veta hur det fungerar i S-ledda Göteborg !
    Helt plötsligt så dimper det ner en faktura på en kostnad för att min bil har hört förbi en sk ”skattekamera” i centrala Göteborg.
    Då jag läste på fakturan så ringde jag till kontoret i Örebro som hade skrivit ut fakturan, och meddelade
    att min bil har inte ens sett Göteborg i verkligheten, för dit åker man bara inte för att får en faktura som
    ska betalat,blir då kopplad till ett kontor för Norrland som finns i Arjeplog, och fick tala med en äldre man
    som trodde att enda förklaringen var att det hade kommit vägsalt eller smuts på kameralinsen ?
    Han lovade att se till att fakturan skulle krediteras ! Men detta gick säkert in genom örat och ut genom det andra örat, för nån kredit-faktura har inte dykt upp på två månader. Det enda som hände var att det kom en ny saftigare faktura på första beloppet med ett tillägg på 500 kronor ?
    Läste då på fakturan att skulle man reklamera första fakturan så skulle mottagarna åka till närmaste skattekontor för att få hjälp med en feldebiterad räkning. Jag tog bilen och åkte till skattekontoret i Umeå och fick då begära en reklamation, men tyvärr hade dessa personer på skattekontoret inte hört något om att det skulle fungera på detta sätt, men läs på den felaktiga fakturan där står det tydligt att
    så skulle kunden göra om det var något fel. Men vi har inga sådana reklamationspapper hur gör vi då
    frågar sig personalen, inte bet jag som inte jobbar här gav jag till svar !
    Detta är ett sk statligt ärende, men ingen vet hur man gör ? Mitt förslag var att NU behövs det en
    privatisering för att det ska fungera !
    Men ännu två veckor efter min reklamation på tullavgiften samt bötesbeloppet på 500 kronor har jag inte sett till någon kreditfaktura eller ett återtagande på fakturorna.
    Nästa steg är väl att jag kopplar in ”Uppdrag Granskning” för att svenska folket får veta hur statlig myndighet klarar sina uppdrag ?

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.