Sjöstedt vill ha Kristersson i stället för Löfven.

Sjöstedt vill ha Kristersson i stället för Löfven. Det blir innebörden om han genomför sitt hot om misstroendeförklaring på grund av januariavtalet. Det märkliga är han han inte inser hur verkligheten ser ut. Det är i och för sig ingen nyhet för mig att de agerar på det sättet för de har sina rötter i kommunismen och där hotade man hela befolkningen. Han fattar inte att januariöverenskommelsen var det som hindrade Sverige från att nu haft en högerregering med Kristersson och med stöd av SD. Det tycker Johan Sjöstedt är bättre än den kompromiss som kom till med C och L.

Efter hoten om att fälla regeringen har Stefan Löfven sagt följande om Sjöstedt
 Vill han hellre ha en regering ledd av Kristersson med stöd av Sverigedemokraterna? Om han tror att det blir en bättre utveckling av svensk arbetsrätt, då ska han naturligtvis göra det. Sjöstedt har också glömt bort att det inte är Fredrik Reinfeldt som styr Moderaterna utan det är Ulf Ktistersson  som nu är moderatlrdare

3 kommentarer

  1. Michael Rönnlund

    Skrämmande att Vänsterpartiet ska måsta stå upp och försvara arbetsrätten mot Socialdemokraterna.

    Blir bara misstroende förklaring om S går till omröstning. Bollen ligger hos S/MP.

    Ditt kommunist snack börjar bli utslitet Holmlund. Ingen tror på kommunist hotet längre. Enbart löjligt.

    • HOLMLUND LENNART (inläggsförfattare)

      Det är inte alls löjligt utan rena rama sanningen. Det är inte i något land där man har fri val som kommunismen fått styra

  2. Brorson

    Eftersom jag har varit bortrest under påsken har jag inte haft möjlighet att på rätt tid och plats kommentera ditt inlägg om cyklisters brist på trafikvett. Du avgör själv om du ska publicera denna kommentar. Du är värd en eloge för din kamp för gångtrafikanters rätt.

    Jag reagerade idag mot att en person som påstår sig ha varit busschaufför i 20 år, ursäktar cyklisterna med att bilar är ännu farligare, om någon blir påkörd. Min egen statistik visar att hälften av alla cyklister begår trafikbrott systematiskt och utsätter gående för ren livsfara. bl. genom cykling på trottoar. Med stöd av kommunen, där jag bor. Man har markerat övergångsställe för gående på bilkörbanan, men inte på intilliggande cykelbana. Menar kommunen att gående ska vänta ute i gatan för att släppa fram cyklister?

    Det behövs en kraftig ökning av trafikböterna för cyklister, samma för gående och samma regler för indragning av körkort (om den cyklande trafikbrottslingen har ett sådant). Att bristen på respekt för lagar och regler även smugit sig i i poliskåren, visar följande klipp ur Jönköpings-Posten augusti 2016.

    ”Polisen har under de senaste veckorna förhört vittnen till händelsen som har utretts som vållande till skada för annan.
    Nu konstateras det att inget brott ligger bakom och att det var en ren och skär olycka.
    — Det har visat sig att kvinnan har korsat vägen utan att titta sig för. Jag har bedömt att det inte ligger något brott bakom som cyklisten gjort sig skyldig till. Hon bara dök upp och cyklisten hade ingen chans att agera och man kan inte lasta honom, säger Christer Ekdahl, förundersökningsledare vid polisen.
    Kvinnan var allvarligt skadad och har vårdats för sina skador både på Ryhov i Jönköping samt universitetssjukhuset i Linköping.”

    Här kan anföras ett kraftigt jäv mot Jönköpingspolisen, som hade givit tillstånd till cykeltävlingen inne i de äldre stadsdelarna, där den relativt smala gatan kantas av hyreshus, utan några andra skyddsåtgärder, än där det väntades mycket publik. Dock fanns det en tävlingsfunktionär på platsen, vilket inte gjorde annat än att uppmana cyklisten att fortsätta tävlingen, efter att nästan ha tagit livet av den 72-åriga kvinnan. som korsat gatan på ett övergångsställe alldeles utanför hennes bostad. Hur kan polisen veta att hon inte sett sig för, när hon inte kunde höras p.g.a livshotande hjärnskada?

    Många cyklister, och inte minst tävlingscyklister, stirrar rakt mer i gatan strax framför framhjulet, så det är klart att cyklisten inte hade sett kvinnan, som nästan hade hunnit över gatan. Ska inte fordonsförare iakkta försiktighet, särskilt inne i tättbebyggt område och när de nalkas ett övergångsställe? Hur många gående, som skadas och dödas av cyklister, finns det ingen statistik på, eftersom det i många fall saknas vittnen, och då rubriceras olyckorna som fallolyckor och inte som trafikolyckor. Till skillnad mot om cyklister kör omkull.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>