Lucas vardag

Lite smått och gott som jag bjuder på - smågodis surt och sött, samt lite salt

Playa Del Inglés förra veckan

Vår senaste resa var nu 8-15 februari.
Vi bokade resan för ett bra tag sedan eftersom det var en prisvärd resa.
Åkte denna gång med Fritidsresor och direktflyg från Umeå.
Fördelen med denna resa var att vi kom fram söndag vid 13.30 och flög hem söndagen därefter 13.15 så vi fick ju uppleva hela veckan.
Nåja vi hade bett om ett bättre rum denna gång i förtid och när vi checkade in på hotellet var det inte städat så vi skulle få vänta ett tag.
Vi lämnade väskorna i receptionen och tog en liten promenad samt åt lättlunch.
På lunchstället satt två kvinnor från Kalmar och de såg frusna ut – de berättade att det var uruselt väder sedan de kom ner och de
tyckte det var trist att just deras vecka var så blåsig och kall.

Hörde av flera att detta var riktigt kallt för att vara just denna tid på året.
Vi checkade in och fick rum 451 ett av de större rummen och sol på balkongen hela dagen/eftermiddagen.
Mannen i receptionen envisades och skulle hjälpa oss med väskorna till rummet  = dricks.
Han visade oss rummet och fick sin dricks..
Nöjda och glada packade upp vi upp våra saker då en mannen från receptionen kom med en flaska rött vin åt oss som dessutom var Fairtrade
Kl 1800 hade vi bokat för middagen i restaurangen vi hade halvpension dvs frukost och middag.

Blev en tidig kväll.

Måndagen så kom en kompis Mats som bor här nere på besök och vi satt på balkongen och drack grogg, gick sedan ner på YumboCenter och drack Mojitos och här tappade servitören en Mojito rätt ner i famnen på mig.. Attans otur.

Vidare till en annan krog där jag drack öl och de andra drack Sangria. Helt plötsligt var kl 20:00 och vi hade missat både lunch och middag så vi gick på dieten – alkohol – den kvällen. Träffade ett ungt finskt par Ari och Henna från Borgå som vi pratade med tills vi blev ombedda att gå från restaurangen av olika skäl.

Somnade kanske vid 22 -23 minns inte riktigt..

Tisdag blev en vilodag vid poolen - nästan hetaste laget så jag brände mig lite grann.

Onsdag gick vi ner till Mas Palomas nakenbad och solade och badade. Vi tog en omväg dit så det blev en längre promenad dit och där inne i öknen fick vi se kamelridningen vi bara hört talas om men inte sett till. Det luktade kobajs om hela området där de var.

Torsdag åkte vi på en Ull-tur och besökte bland annat en handelsträdgård med Aloevera-produkter. Hörde en föreläsning om Ull-produkter och fick lunch där samt vin till lunchen. Därefter åkte vi till en Handelsträdgård med bland annat ekologiska jordgubbar som växte på ett speciellt sätt. Där blev det provsmakning av vin ost bröd och potatis med olika såser.
Guiden var otroligt bra – sällskapet var bra och jag kan erkänna till Lars belåtenhet att det var en bra utflykt för 10 euro.
Fredag blev nakenbadsbesök men det blåste och var kallt så det var få nakna där de flesta låg invirade i badhandukar och huttrade. Då träffade igen den där trevliga finnen och hans spanska pojkvän så jag bytte några ord med de.
Jag har varit hit 5 gånger på drygt två år och av de gångerna har jag träffat de 4 gånger! Världen är liten de är där nere 2 gånger per år i några veckor så oddsen är inte så stora. Men glad att återse de var jag.
Lördag blev en solardag då det blåste så vi var inne bland de snåriga buskarna och solade. Där blåste det mindre. Såg en hel del ödlor.
Efter middagen så var vi bjudna till Mats och Ronny för att kunna se Schlager på svensk Tv så vi kom dit – vi var 9 personer och vi drack öl kikade på TV och efter att det tog slut dukade värdarna fram massor med mat – god mat så vi åt och drack och hade det trevligt. Kan säga att vi fick vara på middag en kväll hos folk boende på ön – och klarade det gott och väl med svenska språket.
Efter ett tag så kom det många människor dit så vi som skulle resa hem nästa dag gick hemåt så att vi skulle orka med resan hem.

Söndagmorgon – frukost, packa, buss flyg och sonen hämtade oss på flygplatsen. Kvällsfika hos honom och hans flickvän och så hem med hundar och packning.

Plus med resan var att det kändes som att vi hann en hel del och hotellet var lika trevligt som vanligt. Många tyskar många finnar och några svenskar.
Vädret var inte det bästa men vi brände oss ju inte så farligt.
Minus var kanske att det kändes lite stressigt att komma hem eftersom nu har vi en hel del att ta itu med.
Vi önskar att det blev mars april snabbt så att det jobbiga är överstökat och man kan landa i vardagen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>