Vilket är ditt #Nordmalingsproblem?

Nordmalings kommuns kampanj #Nordmalingsproblem är igång! Kampanjen #Nordmalingsproblem handlar om att stärka kommunens varumärke och lyfta fram kommunens fördelar. #Nordmalingsproblem är en del av en långsiktig satsning på kommunens varumärkesarbete – som ska leda till att fler människor ser Nordmalings kommun som ett naturligt alternativ när man väljer kommun att etablera sig i. Utöver kampanjen kommer kommunen även att förnya sin grafiska profil.

#Nordmalingsproblem är positiva ”problem” som kommer av att bo och verka i Nordmalings kommun. Ungefär som lyxproblem – fast #nordmalingsproblem. Det kan vara att man behöver två frysar för att rymma alla bär som man plockar, att det är svårt att välja vilket av alla fina skidspår man ska åka på, att det är svårt att vara produktiv hemma eftersom man har en sådan fin utsikt, att det är svårt att välja var man ska äta lunch eftersom det finns så många bra ställen att välja på och så vidare.

Kampanjen består av en 1 minut lång kampanjfilm och en kampanjsida där medborgarna själva kan dela med sig av sina #nordmalingsproblem. Kampanjfilmen hade premiär 12 mars i Nordmalingsbygdens Folkets Hus i Rundvik i samband med visningen av Sameblod. Filmen kommer nu att visas på biografer i Umeå, Örnsköldsvik och Skellefteå 17 mars – 13 april. Här kan du se filmen som lyfter två av alla #nordmalingsproblem som finns. När jag först fick information om kampanjen fick jag lite ont i magen och tänkte, ska vi verkligen förknippas med problem? När jag fick smälta det och fundera en stund kändes det som ett bra sätt att sticka ut, det gäller ju också att synas i mängden och filmen blev jättebra tycker jag. Här kan du läsa vad VK skrev om den här satsningen och här kan du höra en intervju med mig i P4 Västerbotten i samma ämne. Vilket är ditt #nordmalingsproblem? Gå gärna in på kampanjsidan och skriv där.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.