Fluxkompensator, det är grejer det!

 

Ja då var nästan halva veckan gjord, åtminstone halva arbetsveckan då man jobbar 5 dagar, fast min halva vecka hade gått redan igår, hahaha, en annan är ju ledig på fredagarna. Fast ska man skriva ledig då man ändå ska fixa frukost, lunch och middag till familjen, ta hand om tvätt och städning. Nja, då blev det ledigt med viss modifikation.
 
Min chef, Annika, står på Nolia den här veckan, hon råkar dessutom dela monter med min förre chef, Per. Lite lustigt hur det kunde komma sig men det är som man säger, världen är inte större än så. Själv slipper jag stå där och det är jag evigt tacksam för, jag tycker inte om Nolia eller rättare sagt, jag fixar inte detta människo stim som finns där. Folk överallt, varmt som tusan och ljud hela tiden. Det är helt okej att gå dit och kika, nu råkar vi ju bo ett stenkast från mässan så man tar sig snabbt dit och hem, men jag brukar nog inte köpa något där, mässpriser tror jag som jag vill på. Sakerna kan man hitta vid ett senare tillfälle, och i många fall, billigare.
 
Men att det uppskattas av andra är ju ingen lögn. Skulle vara roligt att veta vad dom får in enbart på inträdet, någon som vet?
 
Pratade med Theresé igår kväll, och kom då in på det här med dragracing, vilka regler som gäller och varför. Jag har bland annat hittat serier då tiderna för ET Pro klassen inte är densamma som i serien vi kör häruppe. Då fick jag veta av henne att det beror helt på vilken regelbok man läser och i vilken serie man kör. Häruppe är det en serie och ibland, andra regler som gäller än söderut. Hur klyftigt är det?  Och det gör bara att det blir mer saker att hålla reda på. Hm, men det får man väl ta.
 
Jaja, jag fick då ett väldigt hett tips av henne, vi kommer att sätta in en fluxkompensator i camaron, till Piteå hösttävlingen, så får vi se vad som händer. Ni som har sett filmerna tillbaka till framtiden, med Micael J Fox, vet vad en fluxkompensator är och med en sådan riskerar jag att breaka ut så det smäller om det, och när jag gasar iväg så kommer det enda som finns kvar på banan efter camaron att vara 2 brinnande däckspår. Hahahaha…
 
Jag fick dessutom en kort lektion i varför man kör 402,33 meter i dragracing, alternativt 201,16, typ, med andra ord 1/4  miles eller 1/8 miles. Det kom sig av att man i början av dragracingens historia så körde man på gatorna, och kvarteren i Amerika var exakt 402,33 meter långa, så man tävlade mellan kvarteren, och i vissa kvarter kunde det finnas tvärgator och dom var då på mitten, alltså efter 201,16 meter. Så då fick man uppdatera sina kunskaper lite.
 
Passa på att njuta av dagen, solen skiner och det gör den minsann inte varje dag.
 
 

 

 

Etiketter: , , , , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Maria Lundmark Hällsten