Telia, skrattretande!!!

Jag blev precis uppringd av Telias tekniker, han har bytt kabel fram till huset, den såg inte bra ut, sa han, och nu ska det funka.

Jaha, sa jag, men är det inte konstigt att telias kunder kunde ringa till oss,men ingen annan? Mja, det kunde han inte svara på, dom har väl lyckats ringa precis i den stund som ledningen var dålig, var det svar jag fick. Jo tjena, säger jag.

Nu provade jag att ringa hem…från telenor, svar: Numret kan inte nås…blablabla. Så mycket fel var det på den kabeln som vart bytt. Testar en sekund senare från min telia mobil, signalen går fram. Lyckades jag verkligen ringa hem, exakt i samma stund som det nu blev ett brott på ledningen som precis är utbytt och fräsch, hm…näpp, den gubben går inte. Nu får ni fixa detta, Telia!!!

Och en liten fråga, varför fanns inte detta fel då telefonen stod på svärfar? Han hade också Telia och vi hade då bredbandsbolaget, det var aldrig några problem att ringa till honom…konstigt.

 

Etiketter: , , ,

4 kommentarer

  1. Inger Eriksson

    Ta kontakt med telenor istället. Eller säg upp telenor. Mina föräldrar har aldrig haft sådana problem som när de hade telenor. Vi kunde inte komma i kontakt med dem från teliamobiler, men från fast telefon gick det bra. Det berodde inte på någon kabel. det var nån som glömt lägga in något eller öppna något på telia eller telenor. Men innan det lösning kom!! Säg upp telenor.

  2. Maria Lundmark Hällsten

    Svar till Inger Eriksson (2011-05-06 12:47)
    Tyvärr hjälper ju inte det om inte alla vi känner, också skaffar Telia. Mina föräldrar har till exempel bredbandsbolaget, men dom kan ju inte heller ringa till oss. Nä, så fort Umeå energi har kopplat upp oss på nätet så gräver vi ner telia på något mörkt ställe och skaffar ip telefoni istället, det är dessutom betydligt billigare. Önskar dig en fin fredag, och tackar givetvis för din kommentar!

  3. Lisa Arvidsson

    Hej!

    Jag får hålla med dig om att det inte låter som ett fel på ledningen det här, utan mer som ett fel som behöver ordnas i styrning och konfiguration.
    Såvida det nu inte har funnits fler än ett fel, är det då inget som tekniker kan åtgärda på plats. Utan vi måste lösa det på annat sätt.
    Du kanske redan har kontaktat oss igen så att vi kan felsöka vidare? Annars är det viktigt att du hör av dig! På länken jag skrev som webbsida hittar du alla vägar som du kan nå oss via. Ladda gärna upp med några nummer som försökt ringa dig, och när de ringt, så kan det bli lättare att hitta rätt.

    Ha en fin helg nu i alla fall!
    Hälsningar
    Lisa Arvidsson
    Telia kundservice

  4. Maria Lundmark Hällsten

    Svar till Lisa Arvidsson (2011-05-06 17:40)
    Jo hej Lisa! Jag har varit i kontakt med er…igen, för tjugonde gången i ordningen…typ. Och nu lät det som om allt ska fungera den 15/5, för det fanns ett papper på det. Jag svarade att denna begäran som antyddes vara från oss, att portera telfonen den 15/5 är skitsnack, för vi har aldrig begärt något datum för någonting. Nå, nu får det vara som det är fram til dess, och då håller vi en tumme för att allt ska funka. Önskar även dig en trevlig helg!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Maria Lundmark Hällsten