Nu, mina bredbandsbolags vänner…

Telia ringde och sa att det var upp till er som har bredbandsbolaget som operatör att ringa till bredbandsbolaget och tala om att ni inte kan ringa till oss…mm, så då vet ni det.

Hon kunde inte svara på hur det kunde komma sig att det faktiskt har varit telia inkopplat i detta hus då svärfar levde, och vi, boende i lägenheten, med just bredbandsbolaget, kunde ringa hit utan konstigheter, det lär väl förbli en gåta.

Sen tycker jag att det är svagt ändå, att den inspelade rösten säger att numret inte finns, då ids väl ingen heller ringa och göra en felanmälan, eller? Skulle då inte jag göra.

Jaja, då vet ni…det åtminstone.

Etiketter: , , ,

6 kommentarer

  1. Lisa Arvidsson

    Hej igen!
    Jag såg precis resultatet av felanmälan härifrån… Jag får erkänna att jag blev lite överraskad att vi inte kunde göra något åt det här från Telias sida. Dock vet jag så mycket som att det ibland kan uppstå konstigheter i överflyttningen mellan olika operatörer och att bägge då har olika saker som kan behöva göras för att lösa felet. Jag skulle gissa på att det i det här fallet då kan vara en styrning som Bredbansbolaget bestämmer över, som pekar snett. Mest troligt borde det i alla fall räcka att en enda Bredbandsbolagskund anmäler, så kan styrningen korrigeras.
    Jag får väl önska dig lycka till med fortsättningen!

    /Lisa Arvidsson
    Telia kundservice

  2. Maria Lundmark Hällsten

    Svar till Lisa Arvidsson (2011-05-19 16:03)
    Hej Lisa! Ja, jag är då glad att jag inte är utbildad teletekniker…jag skulle ha gett upp för längesedan 🙂 Hoppas det är som du tror, att det räcker med att en gör en felanmälan, har precis ringt mina föräldrar och sagt att dom får göra det, sen får vi se.

  3. Jan A

    Ave Maria! Nu har jag pratat med Sören på bredbandssupporten. Han gjorde en felanmälan på ditt nummer. Vi får väl se hur det går 🙂
    Ha en bra dag!

  4. Maria Lundmark Hällsten

    Svar till Jan A (2011-05-20 08:48)
    բարեվ Jan! Bra, då ska jag höra med mamma sedan om hon gjort samma sak eller om det är som hon trodde på Telia, att det räcker med att en gör en anmälan.

  5. Maria Lundmark Hällsten

    Svar till Jan A (2011-05-20 15:08)
    Borde vara så, mamma kommer då inte fram här…än, så jag vet inte jag? Däremot har vår telefon börjat brusa…men se roligt (sa hon lite lätt *ironiskt*)

Lämna ett svar till Lisa Arvidsson Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Maria Lundmark Hällsten