Nu ska dom testas…

Ni kommer ihåg att jag skrev tidigare om att vi fick andras post i vår brevlåda… och min gissning var ju att dom är rätt så belastade under julen och alla kan vi ju göra fel, och nu hade det lugnat ner sig… ett tag.

För några dagar sedan fick vi ett kort från Mc Donalds, en gåva för någon fyller år… ahhh, tänkte jag, Nicco, fast det är ju kvar ett tag, hon fyller i mars. Tittar på kortet och det står inte alls Nicco, utan ett killnamn, och adressen stämmer inte heller.

001 002

Ok, jag tar kortet och lägger det i postens brevlåda, jag har inte tid att leka brevbärare, tittar först efter så att det inte är ett stopp datum för presenten killen ska få, så att det skulle brådska på nåt sätt, och huvva, vi har gott om tid, så det är med gott samvete jag gör detta, i måndags, närmare bestämt.

Döm om min förvåning då jag igår vittjade brevlådan… samma kort, samma present och med samma fel adress och namn, *suck*.

Jag gör då som Erik från posten kommenterade i min blogg, försökte ringa kundservice, men med 14 minuters väntetid så gav jag upp och skrev i deras kontaktformulär istället. Och nu väntar jag på ett svar därifrån. Och kommer att lägga kortet på lådan idag, igen, och hoppas på att inte få hem det en tredje gång… nu blir det dessutom en liten test… kommer dom att fixa att få det rätt… eller…

Sedan skulle jag och Nicco på ett bokat möte på eftermiddagen. Det luriga var att jag inte fått hem en bekräftelse på tiden, utan snarare fått veta att vi skulle en tid inbokad, vecka 6. Så fick Nicco ett sms i förrgår, en påminnelse om en bokad tid igår, klockan 15. Men hallå… hon frågade om jag nu kom ihåg att vi skulle dit och jag fattade ingenting, väldigt konstigt på min ära.

Jag försöker då ringa dit, och höra om detta stämmer och får ett typiskt ”Maria Lundmark Hällsten” svar: Telefontiderna är avstängda denna vecka, blablabla… jag kan alltså inte ringa dit. Nähä, då är det ju bara att åka och se glad ut.

Vi anmäler vår ankomst och några minuter senare kommer dom ner och säger att det blivit något galet, dom fattar ingenting heller…Tack så mycket!!! Det är med andra ord bara att åka hem igen, och jag undrar vem vi ska tacka för detta… är det televerket…bokningssystemet eller människan bakom alltihop. Nåja, jag hade i alla fall inte tagit ledigt från jobbet, jag var ledig, och Nicco hann göra bort sin skoldag, så det var bara bensinkostnaden,
vår tid och parkeringen vi förlorade på, och det får vi väl ta och se glad ut :D

Idag ville Tina låna Winstone en stund, det är bra träning för honom att integrera med andra människor som han inte träffar så ofta och på nya platser. Han har varit där 2 gånger tidigare, så han känner nog igen sig. Själv ska jag uträtta ett ärende under tiden så det blev ju bra med en hundvakt, så här på förmiddagen.

En fin torsdag, önskar jag er alla!

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

8 kommentarer

    • Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

      Men då får jag inte veta om dom fixar det :D Ska göra det om det kommer tillbaka en gång till…

  1. Lana på Posten Kundservice

    Hej Maria, om du inte har fått något svar från mina kollegor angående ditt formulär som du lämnat till oss kan du skriva en e-post till kontakt@posten.se och uppe din fullständiga adress så kan jag ta dina uppgifter vidare och kontakta ditt lokala brevbärarkontor och uppmärksamma de på att du får fel post i din postlåda. Vänliga hälsningar Lana på Posten Kundservice

  2. Maria Lundmark Hällsten (inläggsförfattare)

    Ok, Lana, då mejlar er, jag har inte fått något svar från kontaktformuläret. Fast jag tycker nog snart att jag borde få betalt för mitt arbete… nåt frimärke eller så :D

Lämna ett svar till Maria Lundmark Hällsten Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>