Marja

Den långa resan.

Väntade en timme på ingenting.

 Nu gör jag tummen ner för Tele2! I dag tänkte jag att jag skulle ge dem en chans och vänta tiden ut. Väntetiden var återigen 30-40 minuter, sen blev den så småningom 20-30 minuter, men jag måste säga att klockan hos Tele2 går mycket långsammare än min. Efter 45 minuter kom jag fram och fick framföra mitt ärende. Då började damen i Kundtjänst fråga en massa och föreslå en massa och till slut rörde hon vid en känslosam sträng hos mig, nämligen om jag skulle avstå från telefonnumret jag haft i 31 år. Vi kom överens om att vi skulle frysa det och låta det vila i etern, men för det måste hon koppla mig till en kollega. Hon kopplade och väntetiden skulle återigen vara 30-40 minuter… Tror ni jag väntade? Inte en chans. Jag satt alltså i telefonen i en timme utan att ha uträttat ett skit! En service under all kritik. Jag kan varken maila eller göra något på hemsidan, utan jag MÅSTE ringa i det här ärendet. 


I dag for jag i väg till Viva Resurs med fyra rullar halsduk. Ca 15 meter.

Ritva var inte på plats i receptionen, men jag lämnade en lapp och fick med mig några nystan fint garn att fortsätta sticka med.
Sen gick jag till Maxi och handlade fika till oss på akvarellen i morgon. Vi ska måla några timmar på förmiddagen. Eftersom det är lördag och glest mellan bussarna, fick jag anledning att ta ut cykeln. Den var i prima skick, jag behövde inte ens pumpa däcken. Funderar faktiskt på att ge den en ’rundsmörjning’ innan säsongen börjar på allvar. Ska kolla vad det kostar nu för tiden.

Bron speglade sig så vackert i älven nere vid Strömpilen. 

Ha en mysig fredagskväll <3 

 
 
Etiketter: , ,

3 kommentarer

  1. Maria Lundmark Hällsten

    Nu ska du få ett tips av mig… jag gjorde ju så och det funkade 🙂 Gå nu in på din sida, klicka på redigera, klicka på detta blogginlägg, skriv in tele2, kundtjänt, väntetid etc, under etiketter, då kan dom söka upp bloggar m.m som innehåller deras namn och då kan det gå fort att få hjälp.

    Jag har gjort det med telia, och Umeå energi ringde ju till och med upp mig sedan dom läst mitt, inte alltför glada blogginlägg. Hoppas det löser sig, ha en fin fredagskväll!

  2. Marja Granqvist

    Svar till Maria Lundmark Hällsten (2012-04-13 19:44)
    Tack för tipset! Jag har gjort precis som du sagt. Får försöka igen på måndag och då ska jag inte vela, utan bara avsluta. Kram

  3. Tele2

    Hej Marja,

    Tråkigt att se att du haft problem att få hjälp via vår kundservice. Anledningen till den långa kötiden är att vi haft en kampanj som varit omåttligt populär som vi ännu får många samtal om.

    För att kunna hjälpa dig behöver jag mer information om ditt ärende. Du är välkommen att kontakta mig via mejl, bifoga då en kort beskrivning av ditt ärende samt telefonnummer, kundnummer eller personnummer.

    Med vänliga hälsningar

    Cecilia Uhr, Tele2

    [email protected]

Lämna ett svar till Marja Granqvist Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.