Marja

Den långa resan.

Installation på stan.

Jag fryser. Frossafryser. I morse när jag vaknade kunde jag knappt gå, knappt röra på händerna. Typisk morgonstelhet. Händerna oroar mig för de värker också. Jag brukar ta mina mediciner, lägga mig på spikmattan och lyssna på Radio P4 Västerbotten. I dag var temat äpplen… en hel morgon med äpplen och lite musik emellan. Men reportrarna är trevliga och chosefria och så dåsar jag till en stund.
I går morse lyssnade jag på en intressant intervju med Pattie Boyd. Hon har just nu en fotoutställning på det nya gitarrmuséet, Guitars – The Museum. Hon har varit gift med både George Harrison i Beatles och Eric Clapton och är en duktig fotograf, så det var en intressant intervju.
Jag skäms att jag ännu inte har varit på Guitars, men nu måste jag verkligen gå och se utställningen. Kolla in deras hemsida www.guitarsthemuseum.com.

I kväll hade vi möte med bostadsrättsföreningen nere på HSB på stan. När jag klev av bussen såg jag en massa pallar överallt. Folk satt på dem utanför busskurerna, de stod på rad och i fyrkanter. De blev bara fler och fler och när jag gick förbi Folkets hus stod det hundratals av dem radade i flera lager.

installation2

installation3

installation

Hade folk burit med sig dem därifrån runt hela Vasaplan? När jag skulle fara hem fanns det inga lösa pallar kvar på Vasaplan. De hade återbördats till den stora installationen.

Efter mötet hann jag in på Konsum och köpte en hel lax som jag fick filéad. Nu ska jag grava en liten bit och kasta resten i frysen.

I morgon åker jag upp på akuten för att se om de kan hjälpa mig. Jag skulle ju komma om jag inte blev bättre på en vecka.