Hanssons spaning

IT, digitalt liv och nya medier

Spel från Umeå slår högt

Snabba roliga spel för iPhone och andra smarta telefoner verkar bli ett signum för Umeå. Två av Umeåföretagen som lyfts fram i media är företagen Turborilla och Dohi Sweden som lyckats bra med spelen Mad Skills Motocross respektive Lawn Mower Kids.

Båda spelen har utnämnts till Dagens spel av tidningen MacWorld och Mad Skills Motocross har senaste veckan klättrat högt på listan över sålda applikationer i USA. Man har legat etta bland sålda racingspel och ända upp på 24:e plats för sålda applikationer alla kategorier.

Kul att se hur Umeå håller sig framme bland spelutveckling på detta sätt. Kanske kan det så småningom bli en bra och värdefull kugge i vad Umeå som Europas kulturhuvudstad 2014 kommer att kunna visa upp.
 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>