Köar för Google Glass
Det här är dagarna då Google Glass får sitt första stora genomslag i Sverige. Hundratals journalister, mediefolk och marknadsförare köar i två dagar under konferensen SIME i Stockholm för att få testa de nya digitala glasögonen från Google.
Att döma av alla glada och förväntansfulla miner på de som för några minuter får pröva Google Glass är glasögonen något som många förtjust väntat på.
Bakom kampanjen på SIME står Google tillsammans med mediebolaget MTGx som vill sätta ljuset på de nya glasögonen, inte minst för att få flera unga företag att bygga affärsidéer kring glasögonen.
”Google Glass är ett fantastiskt exempel på hur innovation och teknik slår sig samman i syfte att föra användarnas upplevelser ytterligare ett steg framåt och uppåt. Jag ser verkligen fram mot att få ta del av de visioner för Google Glass som utvecklare och innovatörer kommer att ge”, säger Rikard Steiber, MTGx, i ett pressmeddelande inför kampanjen.
Ännu finns inte Google Glass till salu i Sverige, men redan kan utvecklare och entreprenörer börja bygga tjänster för dem. Google har gjort det möjligt genom utvecklarsidan Google Developers där det finns guides, verktyg och plattform för att pröva nya idéer för Google Glass.
Med kampanjen på SIME kommer säkert intresset för Google Glass att raka i höjden än mer.
Bilderna ovan visar några av deltagarna på SIME som testar Google Glass.
Senaste kommentarerna