Hanssons spaning

IT, digitalt liv och nya medier

Umeå är Sveriges bästa platsmarknadsförare

I samband med Placebranders day i Åre den 2 oktober tog Umeå emot priset som Sveriges främsta platsmarknadsförare, Placebrander of the year 2014.

Det är en bra utmärkelse som visar på ett starkt arbete Umeå gjort som Europas kulturhuvudstad 2014.

Platsmarknadsföring handlar om att stärka varumärket för en specifik plats. För att lyfta goda svenska exempel instiftades priset Placebrander of the Year 2013. Juryn som består av starka profiler inom platsmarknadsföring gav Umeå priset för sitt arbete med den internationella turnén och konsttävlingen Caught by [Umeå] som har gett rejält med uppmärksamhet kring Umeå som europeisk kulturhuvudstad 2014.

Här finns mer att läsa om utmärkelsen.

Etiketter: ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.