Sundsvall och en kampanjslogan som påverkar

Anders Ågren (m) bloggade nyss om Sundsvalls tilltag att lansera sig som Norrlands huvudstad, fast vi alla vet var den titeln egentligen hör hemma.

Jag tillhörde dem som, när Sundsvalls kampanjplaner orsakade lite rubriker för ett par månader sedan, också underströk att det är verkligheten inte titlar som avgör, att konkurrens i Norrland är bra och berikande, men att det ändå är en viktig väckarklocka för Umeå att ingen framgångsstatus är given för framtiden.

Det slår mig ändå när jag nu ser Sundsvalls marknadsföring vilken makt och påverkan en ren kampanjslogan faktiskt kan ha när man ser den på papper.

Det är fascinerande.

Umeå bör, mycket riktigt, anta utmaningen i en positiv anda.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>