Susanne Helt enkelt

Tekniska Telia

Det var äntligen den dag i månaden då det var dags att betala hushållets räkningar. Ett rent meditativt tillstånd infinner sig alltid när jag får sitta och knappa på min lilla orange dosa och se summa läggas till summa i en kolumn av maratonmått. 

Detta lugn skingrades brutalt och omedelbart, när jag insåg att en av mina räkningar från Telia saknades. Nu är ju inte jag den som lägger skulden på andra, men ett litet förhör med mannen och barnet under spoten i badrummet och med fötterna i kallvatten genomfördes för säkerhets skull. Eftersom jag är ordningen personifierad, och de nekade sig blå (speciellt om fötterna) drog jag slutsatsen att räkningen blåst ut genom altandörren eller nåt.

Så då ringde jag Telia för att få en ny faktura. En riktigt trevlig gosse försäkrade mig att det inte skulle vara något problem. Han frågade mig om jag ville ha förstasidan med totalbeloppet och inbetalningskoderna, eller om jag ville ha sidorna med samtalsuppgifterna.

– Jag vill ha båda, svarade jag då raskt.

Men si, här blev gossen lite besvärad och förklarade att jag bara kunde få en av dem. Eftersom jag är en vetgirig person frågade jag hur det kunde komma sig, och Teliagossen förklarade att man bara kunde beställa en åt gången och att det bara var så. Jag bad honom då att skicka inbetalningssidan samma dag och specifikationerna dagen därpå.

– Nej, det går tyvärr inte. Du kan inte beställa del två förrän om en vecka.

– Om en vecka??????

– Ja, det är ett gammalt system.

Så i all min ödmjukhet tackar jag Telia än en gång för att ni aldrig slutar överraska.

 

Etiketter: , ,

2 kommentarer

  1. Karin Nordlund

    Hej!
    Jag får be om ursäkt för att du verkar ha fått helt fel uppgifter av oss. Självklart kan vi skicka ut en fakturakopa med specifikation åt dig, och du ska inte behöva vänta en vecka extra på att få det. Ett tips kan vara att gå in på http://www.telia.se/minasidor där du kan logga in med personnummer och fakturanummer (max 6 månader gammal) och därmed se din senaste faktura inklusive specifikation.
    Om du har ytterligare frågor eller vill ha hjälp med att få ut fakturakopian kan du kontakta mig på den mailadress jag har uppgett.

    Mvh
    Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

  2. Susanne Wiklund

    Svar till Karin Nordlund (2010-01-07 09:44)
    Hejsan Karin
    Tack för informationen. Naturligtvis borde jag ha använt mig av webben, men greppar ofta telefonen av gammal vana när det gäller problem av typen faktura. Gossen var som sagt trevlig, men behöver antagligen informeras om att det inte behöver gå en vecka mellan beställningarna av förstasida och samtalsspecifikationen.
    Vänliga hälsningar,
    Susanne

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.