Man blir mörkrädd när Sverigedemokrater gör den ena fadäsen...
efter den andra. nu Nu gäller det Isak Nygren, SD politiker ersättare i kommunfullmäktge i Katrineholm som gjort rasistiska uttalanden. Han anser att vita människor inte ska skaffa barn med asiater eller afrikaner. Han anser sig inte kunna se något postivt med en blandning mellan dessa.
Han svarar också på frånga om en vit man kan skaffa barn med en svart kvinna att han bryr sig inte om vederbörande bor utanför Sverige och tillägger att han inte attraheras av "negrer".
Bara att använda det ordet visar på en skrämmande syn på människor. Han menar på att ett barn med en afrikansk och en europeisk förälder skulle få svårt att se sig som en del av majoritetssamhället. Och dessutom påstår han att det skulle ge barnet psykiska besvär att vara hälten europe.
Jag blir mörkrädd över att åsikter som de här finns i vårt upplysta samhälle. Det känns än viktigare att motarbeta allt det som Sverigedemokraterna står för. När såna här åsikter förs fram så kommer tankarna till den raspolitik som Hitler stod för under andra värlskriget.
För mig är man människa i första och sista hand. Hudfärg har ingen betydelse och att på det här sättet misskreditera inte bara en kontinent utan stora delar av världens befolkning är skrämmande cyniskt och visar bara än en gång att Sverigedemokraternas poltik är som en ulv i fårakläder...


Suzanne
18 Kommentarer
+ Skriv kommentarFyll i fälten för att lämna en kommentar
Alla kommentarer som skrivs måste godkännas av ägaren till bloggen innan de publiceras.
Håkan säger:
Att rasister är korkade vet vi alla... asiater är helt enkelt smartare än oss "vita"
lördag 19 februari 2011 klockan 18:55
klarsynt säger:
alla åsikter hör hemma i en demokrati. de är demokrati i allra högsta grad. varför skulle jag vilja diskutera en av dina partikamrater? de var ett ex. dömer du ut alla sverigedemokrater så måste du döma ut alla socialdemokrater eftersom de finns socialdemokratiska politiker med samma åsikter. vad en kommunpolitiker säger ska inte ett helt parti lastas för. förstår du nu?
söndag 13 februari 2011 klockan 19:35
klarsynt säger:
om du vill ha en diskution så får du börja med att ta med mina åsikter och frågot. annars blir det svårt.....
söndag 13 februari 2011 klockan 14:53
Suzanne Lindberg Sellin svarar:
Jag har inte raderat en enda åsikt av någon på min blogg du är fri att säga vad du vill och jag väljer själv vad jag vill svara.
söndag 13 februari 2011 klockan 17:19
klarsynt säger:
visst är du feg som inte vågar svara på mina frågor som inte alls var oförskämda. belägg hade jag också. ska vi prova igen eller kommer du inte våga lägga ut detta igen?
vad är det jag inte förstår?
vad är skillnaden när en av dina partikamrater har en åsikt?
gäller den åsikten för hela erat parti då och även på riksdagsnivå?
sverigedemokraten stod för sina åsikter. vill du inte ha åsiktsfrihet?
söndag 13 februari 2011 klockan 14:51
Suzanne Lindberg Sellin svarar:
rasistiska och främlingsfientliga åsikter hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle, det har inte gjort gott någonstans i världen genom tiderna och ska motarbetas för att inte få fäste i världen igen. Det räcker med att titta på historien...
Sunday 13 February 2011 klockan 17:22
Suzanne Lindberg Sellin svarar:
Jag har inte för avsikt att diskutera mina partikamrater om jag förstår rätt så är det en lokal partikamrat du avser och den diskussionen ställer jag mig utanför. Vill du diskutera får du göra det direkt med denne.
Sunday 13 February 2011 klockan 17:18
klarsynt säger:
alltid lika feg och ynklig. förstår att mina frågor var för svåra för dej. tycker synd om dej som är så feg och korkad.
Sunday 13 February 2011 klockan 13:34
Suzanne Lindberg Sellin svarar:
Till dig som är så klarsynt. Med "missnöjesparti" menar jag den klicka av anonyma insändare som florerar på bloggarna som ständigt kritiserar oftast utan belägg utan och utan att delta i diskussionen mer för att vara oförskämd och gömmer sig bakom anonyma alias. Till skillnad från dig är jag varken feg eller anonym och står för mina åsikter...
söndag 13 februari 2011 klockan 14:17
Lars Valler säger:
Klart att SD har sina sympatisörer, klart att en groda kan komma, klart att vi alla kan göra fel, men är det så överrraskande att denna person har dessa åsikter som medlem och förtroendevald. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi acceptara att man inte hade sina aningar.
Det finns bara en sak som är säkert, grodor kommer och går men har han lärt sig något?
söndag 13 februari 2011 klockan 12:12
klarsynt säger:
vad förstår jag inte?
kan du inte svara på min fråga?
vad är skillnaden?
vilket parti är missnöjespartiet i vilhelmina?
söndag 13 februari 2011 klockan 11:28
klarsynt säger:
ja de är otroligt att folk inte genomskådar er sossar i vilhelmina. för alla åsikter en av era kommunpolitker har gäller naturligtvis HELA erat parti i riksdagen. eller vad är skillnaden???????
söndag 13 februari 2011 klockan 10:00
Suzanne Lindberg Sellin svarar:
om du inte förstår det så är det bara beklagligt men jag antar att du tillhör missnöjespartiet i Vilhelmina.
söndag 13 februari 2011 klockan 10:17
Leif Danielsson säger:
Hej, jag delar helt din uppfattning. Jag debatterar en hel del på VF:s ledarsida och där dyker SD upp med jämna mellarum. De har en kuslig taktik. De har klippt och klistrat ihop en mängd "fakta" som inte är annat än rena fablerna och försöker framställa partiet som att de är de enda som vågar säga sanningen och utmana etablissemanget. De framställer sig också som några slags martyrer.
Att så många attraheras av dessa avskyvärda personer är tragiskt. Konstigt nog går det inte att debattera med dem eftersom deras infallsavinklar är så otroligt vridna att det är meningslöst att bemöta dem.
Men att en SD:are, som i detta fall, visar upp vad partiet egentligen står för är bara bra. Ju fler som kapar benen på sig själva, desto bättre.
Ha det bra!
söndag 13 februari 2011 klockan 08:55
Suzanne Lindberg Sellin svarar:
Jag håller fullständigt med dig, det är otroligt att människor inte genomskådar deras poltik.
söndag 13 februari 2011 klockan 09:48
Aroon säger:
Det var väl för ca: 10-15 år sedan nere i Sjöbo en centerpartist som hade liknande inställning. Sd har ju också sitt starkaste fäste runt de trakterna. Sedemera uteslöts väl den här mannen ur C. Jag förmodar han tillhör Sd numera. Jag har då inte engagerat mig läsa någon typ av partiprogram från Sd, ej heller något annat pertiprogram. Jag tar för givet det parti jag röstar på är liknande resonemang som Sd:s utanför allt rimligt tvivel. F ö tycker jag inte man ska ha partier invalda i Sveriges riksdag som grundar sig på religiösa eller etniska aspekter. Nu finns ju både och tyvärr.
söndag 13 februari 2011 klockan 08:32
Maria Skiddi säger:
fast han behöver ju inte "slås" ner argumentationsmässigt, allt korkat som kommer ur den munnen står så bra själv för den egna dumheten. Det är BRA allt han säger ur det perspektivet.
lördag 12 februari 2011 klockan 19:56
Suzanne Lindberg Sellin svarar:
jag håller med ju fler av dem som kväker som grodor ju bätre för då får folk upp ögonen för de rasistisk åsikter som de ju i grunder står för...
Saturday 12 February 2011 klockan 20:12
Skriv kommentar