Fem positiva effekter av kreatin

Ett kosttillskott som ofta toppar listan vid styrketräning är kreatin. Bland djungeln av kosttillskott kan det vara svårt att sätta sig in i skillnader mellan olika tillskott och för- och nackdelar med olika tillskott. Här är 5 positiva effekter du kan få av kreatin:

  1. Ökad träningsintensitet – Kreatin höjer motivationen och hjälper dig lyfta tyngre vikter
  2. Bättre muskelsammandragningar
  3. Snabbare återhämtning – Kreatin hjälper dig återhämta dig snabbare både efter och under ett träningspass
  4. Ökade glykogennivåer – Ökade glykogennivåer gör att det binds mer vatten i musklerna och du ser biffigare ut
  5. Ökad ämnesomsättning – Kreatin ökar ämnesomsättningen i kroppen och är därmed utmärkt för dig som vill bränna fett

Vill du veta mer om kreatin? Läs mer: kreatin

Kommentera

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>