Change the reklam i barnidrotts-satsningen ChangetheGame, från kedjor (chains) till att låt idrotterna blomma ut för fler barn!

Balticgruppen i Umeå och idrottsföreningar gör nu en satsning på barnidrott i kampanjen ”Change the game” med syfte att locka fler barn till idrottande. Nästa lördag, 27/9, på Gammlia Idrottscenter (sporthallarna där) är det öppet hus för 7-12-åringar att testa olika sporter och allmänheten får föreläsningar kring barn, idrott,, forskning, mm.

Allt detta är lovvärt. MEN varför negativ reklam med ”tyvärr” och ”inte längre” samt kedjor med fotboja och handklovar? Se nedan bildcollage där PepsiCola 2011 använder begreppet ”Change the Game” i miljöförbättring för förpackningar med blommor i positiv mening. F ö uttalar man change ligger chains=bojor nära. Slump för reklammakarna i Umeå? Troligen.

Därför, kom igen med en positiv PR och fler lockas, gärna med blommor och på temat låt idrotterna blomma ut i Umeå, för fler barn.

Changethegame bojor 2

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.