Smart drag eller

I november beställde vi en duschkabin på nätet. Det besked vi fick då var att den tyvärr inte fanns i lager. Men att vi skulle få 30 % rabatt på den och att den skulle levereras den 10 januari. VI skulle dessutom betala in 20 % av summan i förskott!

Lite surt var det att viskulle få vänta. Men okej då….vi hade ju massor som skulle göras i det nya badrummet så det gjorde ju ine så mycket. Och vi skulle ju få rabatt så!

Den 10 januari kom och då fick vi besked om att leveransen var försenad och den skulle komma den 21 januari iställe. Hmmmm…..mindre bra!

Den 21 januari kom och då fick vi ytterligare ett meddelande. Denna gång var beskedet att den skulle inte komma till Sverige förrän den 3 februari. Ilskande till och mailde dem och de har inte ens bemödat sig med att svara på mitt mail!

Nu är det den 7 februari och vi har fortfarande inte sett skymten av en dusch….inte ens ett meddelande eller en avi att den är på väg!

Det är ju nu man börja undra lite….
Är det företagets affärsidé att man skyller på att leveransen är försenad, tar ut 20 % i förskott av kunden och lever på dessa förskottspengar. Men blir ju lite fundersam!

Nu har jag mailat dem igen, få se om de svarar denna gång då!
Och framför allt…kommer vi att få någon duschkabin över huvudtaget!

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.