Bisarra tjejprodukter

Så var det dags igen, en ny produkt framtagen för kvinnor. Denna gång en bil, Honda Fit i speciell tjejmodell. Den gör tydligen underverk för kvinnors hud (!), självklart har färgerna tagits fram för att passa ihop med vanliga ögonskuggenyanser. Här passar det väl bra att säga några ord om Hondamodellen som aldrig hann komma ut på marknaden innan de bytte namn på den, nämligen Honda Fitta (2001?). Enl. Automotorsport från 2002: "Redan förra sommaren delades pressmaterial ut till japanska journalister med slogans typ "Honda Fitta är liten på utsidan men stor när du väl kommit in"… eller "Honda Fitta är ett dagligt nöje"." Det gäller att ha koll på språk världen över när man hittar på bilnamn.

För inte så länge sen kunde man läsa om Fujitsus tjejdator med förinstallerade program för scrapbooking och horoskop.

BIC vill inte vara sämre och har tagit fram speciella tjejpennor.

Som om det inte vore nog såg jag att det fanns sovsäckar i tjejmodell! Jag kommer dock inte ihåg vilket märke.

Vad är nästa steg? "Chokladbars" som speciellt riktar sig till kvinnor? Nej, det är inte nästa steg, det finns redan, och jag skojar inte.

Jag säger som en annan betraktare, nämligen Arne Anka. "Ibland undrar jag om jag lever i ett land eller i ett skämt."

/ Betraktaren

 

Etiketter:

3 kommentarer

Lämna ett svar till Betraktaren X Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.