Volvo vinner Guldägg

Volvo Car fortsätter med sina framgångar. Denna gång för deras film kampanj Vintersaga.

Kampanjen Vintersaga är en hyllning till Sverige och svenskarna under den tid på året när allt visar sig från sin allra tuffaste sida.
-Vi skapar våra kampanjer under begreppet Made By Sweden. För oss är det viktigt att visa fram vårt ursprung. Det ger varumärket styrka och visar omvärlden den grund vi arbetar utifrån som biltillverkare, säger Per Carleö.

Juryns motivering:
”Sverige är vidrigt. Det är mörkt, det är kallt, det är grått och det är trist. Det är på fullt allvar en förolämpning att bara gå ut genom dörren i nio månader av tolv. Men mitt i allt detta mörker och vemod finns det tydligen en idé. En idé som är så stark och så vacker att den tränger undan allt annat och lämnar en med en bisarr känsla av värme. Och stolthet.
Tack för inget, Sverige. Tack för allt, Volvo.”

Vintersaga fick också Silverägg i kategorierna Hantverk/film,ljud. Kampanjen har tidigare vunnit både 100-wattaren och fem guld för bästa reklamfilm i Roygalan.

Kommunikationstävlingen Guldägget har funnits sedan 1961 och består av 14 kategorier. 42 jurymedlemmar + ordförande delar ut priserna Guldägg, Silverägg och Diplom. Tävlingen drivs och genomförs av Sveriges Kommunikationsbyråer. Årets Guldäggsgala hölls den 20 april i Stockholm.

Vad kommer det bli för framgångar härnäst ska bli kul att se. Det går bra för Volvo nu 🙂 Godmorgon

//Big Papa

Etiketter: , , , , , , , ,

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.