Nu är kundtjänst stängt!
OCH JAG ÄR UTAN TELEFON!!! Och det tack vare Halebop!
Gissa om man blir irriterad – ja ännu värre men de orden lämpar sig inte i detta media! Och vilken massa problem det ställer till med!
Så här var det: mitt mobilabonnemang var på utgående och då rings man ju upp av en försäljare som vill ge alternativ till ett nytt abonnemang. Vi resonerade en stund och hittade en lösning som jag tyckte var vettig innehållsmässigt och ekonomiskt. Det skulle bli ett Halebopabonnemang. De finns i Teliakoncernen och jag har alltid hållit mig till Telia för det har fungerat bra.
Men nu blev det något helt annat! Jag fick mobilen inpaketerad i en väldigt stor kartong. En sämre julklappsinslagning såg det ut som. Men jag hämtade ut paketet och öppnade det för att starta upp den nya mobilen – Samsung S3.
Innan uppstart så ska den ju laddas så det gjorde jag. Dagen efter tar jag loss simkortet från plastkortet och ska sätta i det. Men det gick ju inte för denna modell ska ha ett microkort och inte ett ”vanligt” som de skickat med. VARFÖR SKICKAR DE INTE MED ETT SIMKORT SOM PASSAR TELEFONEN?
I brevet jag fick från Halebop så tipsade man om en länk till dem där man kunde starta upp en ”egen sida”. Vilket jag gjorde och omedelbart beställde ett microsimkort. Det var lördag den 8 december. En vecka sedan!!! Det microsimkortet har inte kommit ännu! Men via Telia har jag fått veta att det ”är på väg”!?
I går stängde man från Halebop av mitt gamla simkort vilket innebär att nu har jag ingen telefon!!! Hur tänker man på det företaget??? De vet att jag inte fått ett fungerande simkort men stänger ändå av mitt gamla!?
Men okej tänkte jag. En miss kan hända och jag är ledig på fredag (läs i dag) så då fixar vi till det här! Trodde jag! Det finns inget telefonnummer till Halebop utan all kommunikation ska ske interaktivt! Antingen via deras chat eller via mail. Jag har provat båda och kundtjänst stänger 22.00. Chatten övergav jag när jag hade 19 personer före mig och det tog flera minuter innan nr 18 kom upp. Än längre tid tog det innan att jag var på sjuttonde plats. Jag kalkylerade då med att jag skulle få sitta närmare två timmar innan det var min tur. De har en sorts slogan där de säger ungefär att ”Använd vår chat – snabb som blixten”. Det är helt missvisande marknadsföring!
Har skrivit ett par mail till dem under em och kväll men inget svar! Och kundtjänst stängde 22.00. Och här sitter jag utan telefon på grund av Halebop. Och så kommer det nog att förbli över hela helgen.
Har nu mailat dem och sagt upp detta abonnemang med omedelbar verkan men är tveksam till att det kommer att gå fram ifall ingen där läser mailen.
Någon som upplevt något liknande med Halebop?
Senaste kommentarerna