Förklaring krävs
Hur ska jag som innevånare i Vilhelmina kommun kunna få en tid hos läkare utan att vara så sjuk så att jag behöver bårbil?
Något är galet här på vår sjuksktuga. Nej, nej det är inte personalens, sköterskor och läkares fel, det måste vara ett ledningsfel. Om det är chefen som brister i sin styrning eller om det är landstinget som håller för hårt i börsen eller räknar galet, det vet jag inte. Men något är fel!
Om jag ringer upp tidsbeställningsnumret/rådgivningsnumret, ringer en inte allt för ohjälpsam, trevlig sköterska upp för att höra hur det är fatt. Jag säger att jag vill träffa en läkare eller måste få träffa en läkare för jag mår inte så bra…. på något sätt. Sköterskan säger jag förstår men jag har inga tider att ge ut. Ring om en vecka…. Vilken tid, säger jag. Ring vid halv åtta, säger hon/han.
Vad är det som säger att det finns en tid att ge om en vecka, om alla får samma besked som jag när de ringer? Detta var en onsdag jag ringde och boken var full för denna vecka. Men det kanske fanns nästa vecka om jag ringde rätt tid……..
Hur kan man ha en tidbok som sträcker sig endast en vecka åt gången?
Dessutom står det att läsa på vll.se att vi faktiskt ska ha rätt att träffa en läkare inom 7 dagar. Jo, jo, säger jag.
Det måste fäl vara fler som reagera på detta än jag?
Senaste kommentarerna