Lyckad helg!

Hej på er!
Ja i torsdags så rullade vi in på lyxkryssaren RG Line 1..eh ja, för att åka till Vasa.Började bra med lite pizza o trevligt prat men efter ett tag så började det blåsa upp och ordentligt svårt att gå så vi vart väl mer eller mindre sjösjuk alla utom båtägaren Christer, men det lugnade ned sig när vi börja närma oss Finland så när vi körde i land så var alla glada o pigga!
När vi kom till Hotel Rantasipi som det egentligen heter, men alla i Vasa kallar det Waskia eftersom det är så gammalt namn så då gör även vi det, så kom vi i andra andningen och började rigga upp så det var klart runt kl 02 och man fick lägga sig på våra fina rum vi hade fått.
Så efter frukost åkte vi in till Vasa för att träffa vårat finska bokningsbolag SSG och deras chef Thomas Ståhl med kollegor. Det var riktigt skoj att sitta och surra en stund om ditt o datt men även prata framtida jobb! Vi hann även kika runt lite på några gallerior och vi avslutade besöket i stan med att äta lunch med SSG.
När det var klart åkte vi tillbaka till Waskia och hade soundscheck och lite rep på våra nya låtar. Vi besök av en annan känd nöjesprofil/bokare i Finland som heter Stig Snickars, var ett nöje att få träffa han! Även kul att vi fick äta en god middag i restaurangen och därefter så vart det ryggläge på rummet några timmar innan det var dags att kliva på scenen 21.30.

Det kom riktigt mycket folk och vi hade skitskoj helt enkelt och det gör absolut ingenting att folk står kvar o stampar takt och vill ha extranummer..det är då man myser =).
Så vi drog i väg See you later alligator och alla blev glada o nöjda!
Då var det bara att packa ihop och efter en nattmacka så drog man täcket över sig runt halv fyra tiden..

Kl 05.30 på lördagmorgon så gick larmet på telefonen och efter några minuters undran, varför, hur osv så in i duschen, packa ihop och vi drog i väg strax efter sex från Vasa.
Resan gick bra, vi hade mycket bra väder och runt 11 tiden så kom vi till Haparanda och förslaget att vi skulle käka lunch på IKEA! Bra så men det var ca 85000 pers(överdriven uppskattning) där den dagen och där man käkar ligger mitt i varuhuset så att ta sig dit o därifrån var lördagens träningspass med denna sjuka trängsel!! Men efter 15 köttbullar så var vi redo att dra vidare till Umeå med samma härliga väder.
Vi låg bra till så vi käkade middag på vägen ner och lämnade ifrån oss hyrbilen, den här gången WV Caravelle, en trevlig buss och vi stod och väntade vid sceninsläppet prick kl 18 på lördagkväll på Ersboda Folkets hus.

Samma procedur med grejer och kl 21.00 så brakade vi lös med våran startlåt ’ Ge dig allt jag har’ som Matte gjort. Som för övrigt ligger på fjärde plats på Kjelles dansoteks topplista! Kanonskoj!! www.kjellesdansotek.se är adressen, gå in där o rösta på oss under ’aktuell lista’.
Kvällen gick bra, var väl några minuter som man ville dra en pressening över sig o gömma sig men den historien tar vi en annan gång.. 😉
Som sagt, kvällen gick strålande bra, mycket folk med applåder och även här fick vi göra ett extranummer! =)
Det är då man känner att ’jäklar vad skoj’ och att man nästan inte sovit nå’t på några dygn och kört nästan 90 mil runt Kvarken, det gör ingenting!

Nu i veckan ska vi inte repa utan kanske lite klädinköp och sådant för att på fredagmorgon åka upp till Kiruna för att spela på Scandic Ferrum fredag o lördag. Det kommer att bli skoj!!

Ha d gott så länge så hörs vi o ses!!