Viktigt med kundrelationer!

Skellefteå Elektriska är ett mindre företag inom elbranchen som sysslar till stor del med service och underhåll. Företaget har 10 medarbetare där många har arbetat lång tid. Peder Johansson som äger företaget är tydlig med att branschen har blivit betydligt tuffare och allt mer jobb går via lagen om offentlig upphandling. Han vill lyfta fram att han arbetar mer med relationer än med ren säljstrategi. Det är viktigt att kunden förstår vad han köper och ser helheten när det gäller framtida reservdelar mm. Att hitta rätt kompetens är också en utmaning eftersom skolan inom många områden inte hänger med i den utveckling som skett inom elbranchen, det innebär att företagen får utbilda mycket själv och den tiden finns inte alltid när man som Peders företag arbetar mycket med service och underhåll.

Elisabeth Björnsdotter Rahm (M)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.