Kvarkenbro?

Hur ser kalkylen ut? Öresundsbron bär sig ju knappt med kanske 20ggr så stor trafik. Den är förbindelse till och från kontinenten för  minst 10 milj människor. Hur många bor i Kvarkenområdet? 400 000?  Hur många reser med färjan tvärsöver och hur många kör runt? Per dygn. Det måste väl gå att räkna ut.

Om någon annan betalar kan man ju önska sig vad som helst. Ställer EU upp med pengarna? Regeringen med arbetslinjen? Om Norrbotniabanan ros iland tack vare EU och regeringen ska vi nog vara glada och nöjda ett bra tag framöver.

Etiketter: , ,

3 kommentarer

  1. Aroon

    Jag tycker det är mera bekymmersamt hur hårt förorenad Bottenviken är. Blir det bättre eller sämre med en bro? Hur ser resandet ut om ca: 50 år? Är oljan fotrfarande det drivmedel vi då till största delen begagnar oss av? Oljepråmarna som går i skytteltrafik och läcker ut olja i naturen ser jag som ett större hot än kärnkraften som finnarna förlitar sig på. Jag tror inte vi får se någon bro de närmaste 50-åren. Vi har ju inte ens råd med en ambulans några mil utanför Umeå. Storhetsvansinne!

Lämna ett svar till Håkan Rombe Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.