Helsidesannonskampanj

Är det fler som har upptäckt att VK kör med någon slags kampanj med helsidesannonser.

Jag misstänker starkt att det är en marknadsföringstaktiskt grej från tidningen men för oss läsare blir man lite fundersam över att det känns väldigt MÅNGA annonser i förhållande till allt annat. Säkert bara för att de är så stora. Förut så fastnade ögat direkt på en helsidesannons vilket det inte gör idag på samma sätt.

I något av de nätverk jag är med i så berättade någon om den smarta marknadsföringen som Ballerina och Kalles Kaviar har kört med. Väldigt medvetet och inriktat fast vi vanliga människor inte fattar det. Tanken är nämligen att skapa mer intresse för den ursprungliga produkten genom att locka oss med;
Kaviar med banansmak etc
Ballerina med en massa andra smaker etc

Dessa specialframtagna nya smakerna är liksom gjorda i en begränsad upplaga och till för att locka oss att prova för att minnas att ursprungsprodukten är så mycket bättre. Så då kommer vi ihåg produkten igen och börjar köpa den. Och den "specialframtagna smaken" försvinner igen från marknanden.

Visst var det Ballerina som även hade en slags tävling som man var med i och röstade fram smaker. Några blev kvar tror jag och andra försvann.

2 kommentarer

  1. Johan

    Man är lurad varje gång man går in på en affär.. Fick nyligen höra att det var tvungen att vara över en viss % choklad i blockchoklad för att den ska få heta just blockchoklad. Kom hem grävde fram blockchokladen ur skafferiet och mycket riktigt, visst hade man köpt Icas BLOCK!! Undrar just hur många mer saker man blir lurad på???
    /Brorsonen din..

  2. Jan N

    Har hört att helsidorna blev riktigt billiga jämfört med ordinarie pris. Enligt ryktet 10 000 istället för kring 50 000.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.