Ditt personliga varumärke

Johanna Westberg bloggar så fantastiskt bra HÄR – läs mer.

"Målgruppen för att skapa ett personligt varumärke är framförallt egenföretagare men nuförtiden finns ju så många så kallade kombinatörer eller slashare också. Och så har vi de bloggare som skriver om sitt intresse, vitt skiljt från sitt yrke. Men även i traditionella jobb, där man är anställd av någon, blir det viktigare och viktigare att inte bara ha ett bra CV på papper.
Det ska bloggas, du ska ha hemsida, samtidigt som man ska plugga, driva eget och gärna också vara anställd för att få erfarenhet och lite regelbunden lön. Twittra, vara aktiv på facebook, ha LinkedIn och andra nätverk. Det finns en oändlig uppsjö med sociala nätverk av olika slag, och det är en djungel vilka man ska välja som förutom att man ska tycka de är kul, även ska stärka det personliga varumärket.

Kalla det sociala media, den stora personliga-varumärkes-boomen eller vad som helst, men det får mig att tappa fotfästet. Som om jag inte är någon utan att ha skrivit ner det i en såkallad ”bio” på visst antal tecken någonstans. På en hemsida. Gärna proffsig. Med många besökare."

Jag funderar mycket på just hur vi sätter in folk i fack utan att ens fundera över det. En helt underbart blogginlägg.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.