Fi eldar på i lågkonjunkturen
Feministiskt initiativ eldade under Almedalsveckan upp 100,000kr framför pressens blankpolerade objektiv. Är det ett lyckat eller katastrofalt PR trick? Jag brukar höra dem som resonerar att all publicitet är bra publicitet men gäller även detta politiken? Nja, Fi har fått publicitet men den tjänar inte deras syfte, dvs. att locka väljare. Man har däremöt fått beskedet att Fi inte gått och dött utan att de lever kvar vilket kanske kan få de mest trogna väljarna att ge dem röster. Men enligt min gissning räcker inte detta på långa vägar för att lyfta partiet in i riksdagen. Gemene man och alla riksdagspartier tycker idag att löneskillnaderna är ett problem och vill förändra detta, så en medvetandegörning likt detta tjänar inget syfte. Det visar bara på en ogenomtänkt rödgardists krampaktiga tag att hålla sig kvar invid maktens kulisser.
Solidaritet byts mot slöseri vilket kommer att få deras egen väljarkår att rygga tillbaka.
Så kallade PR-experter uttalar sig nu om detta dråpliga försöks brilljans eftersom det rönt så stor uppståndelse. Visst jag har hört talas om detta men inte kommer jag och alla andra rationella individer att gå och rösta på ett parti som står för slöseri och ogenomtänksamhet. Eller?
Senaste kommentarerna