Föga imponerad

Den 20 juli beställde jag en viktigt tjänst från ett företag med högt anseende. Under de senaste veckorna har jag efterlyst den och fått beskedet att den kommer så snart man får tid.

I dag får jag veta att man inte alls hade tänkt att effektuera min beställning utan att man i stället menade det skulle göras i ett senare skede, när de hade fått en annan beställning från mig.

Det irriterar mig ordentligt dels att man inte upplyst mig om detta i ett tidigare skede och dels att man tagit för givet att man skulle få den beställning man väntat på. Den som behandlar en eventuellt blivande kund på detta sätt, kan knappast vara särskilt intresserad överhuvudtaget. Deras eventuella känsla av bristande intresse är nu ömsesidig.

Hänsynsfull som jag är avstår jag från att avslöja, vilket företag det är som visat mig en sådan total nonchalans. Därmed inte sagt att jag har god lust att göra det.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte med automatik.
Ägaren av bloggen kan dock se ditt IP-nummer samt den epost-adress du anger.