Norwegian igen
Flera gånger har vi nyttjat Norwegian utan några som helst problem, men den här gången fungerar det inte så bra.
Tidigare fick vi en ändring som innebar att vi skulle landa på Arlanda fem minuter tidigare än vad som gällde, när biljetten köptes. Det var ju i och för sig inget att bli särskilt retad på.
I dag kom en ny ändring per e-post, som däremot inte kan accepteras och heller inte förklaras. Enligt den landar vi på Arlanda tre timmar efter det att vår nästa flight lämnat Arlanda, också den med Norwegian!
När jag ringer Norwegian får jag veta att det har fel i systemet plus en del annat som jag inte riktigt fattade. Nu kan vi antingen boka av flighten och få pengar tillbaks eller boka om den och lämna Umeå på förmiddagen i stället för på kvällen, som vi tänkte. Utan extra kostnad för oss i alla fall.
Jag undar nu bara hur man skulle ha skött detta, om vi inte haft e-post och inte heller kunnat svara i telefon.
Hur som helst så var det trevligt att prata med den norske "pigen" som svarade.
Senaste kommentarerna